שאלות נפוצות: סימני שאלה צבעוניים קטנים וגדולים על רקע צהוב.

שאלות נפוצות

עשוי להכיל קישורי שותפים שעוזרים לאתר להרוויח מרכישות.

כל מה שרציתם לדעת על ימים מיוחדים בשנה. הפוסט מכיל שאלות שיווקיות לבעלי עסקים. יש גם שאלות כלליות שמתאימות לציבור הרחב.

השאלות - מה תרצו לדעת?

בכל תאריך על לוח השנה יש חג, מועד או יום מיוחד ובכל יום מיוחד אפשר לצאת בקמפיין שיווקי בדיגיטל ולהפיק אירוע גיבוש חוויתי לעובדים, לכן אפשר להגיד שכל יום הוא הזדמנות עסקית.

בלוג ימים מיוחדים לעסקים מסביר לעסקים קטנים, לסוכנויות פרסום ולרכז/ות משאבי אנוש איך לעשות כסף מימים מיוחדים בשנה דרך השראה לפעילות שיווק ורווחה. בבלוג אני מפרט מתי יוצא כל חג, מסביר איזה מוצר מתאים לאיזה יום ומציע רעיונות למהלכי שיווק מושכי לייקים ולפעילות מגבשת בתחום רווחת העובד, תוך הבאת מלאאאא דוגמאות מהמרשתת, לרבות רשתות חברתיות. לקריאה

בלאק פריידי וסייבר מאנדי הם ימי מכירות בינלאומיים שמייצרים רווחים גבוהים בפרק זמן קצר. גם חגים, מועדים וימים מיוחדים בשנה הם ימי מכירות לכל דבר ועניין, הם מגיעים במגוון נושאים שמתאימים לנישות שונות וקיימים לאורך כל השנה. בא לכם בלאק פריידי קטן בכל חודש? זה אפשרי עם הימים המיוחדים עליהם אני כותב באתר הזה.

שיווק מבוסס אירועים (Occasion Based Marketing) הוא שיטה ליצירת תכנים שיווקיים ע"י משרדי פרסום וקד"מ לעסקים, תוך התייחסות לאירועים שונים על לוח השנה, למשל פרק הגמר בתוכנית ריאליטי, משחק ספורט מרכזי, תחילת שנת הלימודים וגם ימים בינלאומיים מצחיקים שחוזרים בכל שנה, רובם בתאריך מוגדר אשר מתפרסם מספיק זמן מראש.

ההבדל בין שיווק מבוסס אירועים לשיווק בזמן אמת (Real Time Marketing, RTM) הוא שבשיווק מבוסס אירועים, יש זמן להתכונן לאירוע מראש עם קריאייטיב מדויק ופעילות דיגיטל או שטח מורכבת. לעומת זאת, בשיווק בזמן אמת, האירוע מתרחש במפתיע וללא הודעה מוקדמת, למשל סיפור חדשותי או פליטת פה של סלב, כך שנדרשת שליפה מהירה מהמותן, אתגר שלוקח את כישורי הקופי שלכם לקצה.

במסגרת גישת OBM, אני מקפיד בכל הפוסטים לכתוב תאריך וגם את שם היום באנגלית, כדי לאפשר לכם לחפש באופן עצמאי מידע מעמיק יותר ובסוף להכניס (עם תזכורת) ליומן, לגאנט התוכן, לאסטרטגיית התוכן ולתוכנית השיווק.

במסגרת גישת RTM, הרעיונות בפוסטים ניתנים למימוש לא רק במסגרת יום מיוחד. היום המיוחד הוא רק תירוץ לכתוב על הנושא, אז השתמשו ברשימת הרעיונות בנושא של האירוע כדי לרקוח במהירות תגובה עסיסית, מעוררת רגשות, מפתיעה וויראלית. מצאו פוסטים מתאימים לאירוע בעזרת תיבת החיפוש בתחתית הדף ובסרגל הצד בבלוג הראשי ובבלוג העסקי.

בחירת יום בינלאומי לפרסום ושיווק עסקים קטנים וארגון אירוע גיבוש לצוות או לארגון, יכולה להתבצע בהתאם למוצר או בהתאם לתאריך:

בחירת יום בהתאם למוצר מתאימה כאשר אתם יודעים איזה מוצר לקדם ומחפשים ימים שמתאימים לו:

  • חפשו רשימת ימים בנושא של המוצר.
  • חפשו בשני הבלוגים (הראשי והעסקי) את שם המוצר או מילות מפתח הקשורות אליו. לדוגמה, עבור מכונת קפה חפשו "קפה", "מכונה", "מכונות", "מכונת" ו"חשמל".

בחירת יום בהתאם לתאריך מתאימה כשבאסטרטגיית התוכן, בתוכנית השיווק או בתוכנית העבודה בתחום הרווחה קיים חור שתרצו למלא. במקרה כזה תרצו לדעת איזה ימים מיוחדים מתרחשים בתאריך נתון:

  • חפשו בשני הבלוגים (הראשי והעסקי) את התאריך במילים, למשל "1 בינואר".
  • חפשו גם תאריכים משתנים, למשל "יום ראשון הראשון בחודש ינואר", "יום שני הרביעי בחודש פברואר" ו-"יום שישי האחרון בחודש דצמבר".
  • לבסוף חפשו את שם החודש, למשל "ינואר". כך תוכלו למצוא חגים ומועדים בחודש נתון, למלא מקום אחר בחודש ולהזיז למקום הפנוי פוסט קיים אשר פחות רגיש לתאריך.

טיפים כלליים:

  • חשוב לזכור לא להתנגש עם חגים "רגילים" כמו פסח או ראש השנה. אם יום מיוחד נופל על חג או ערב חג, סביר להניח שהחג הרגיל מנצח. לא לדאוג, היום המיוחד יחזור בשנה הבאה ואתם תהיו מוכנים. במקביל, עדיין אפשר למנף את השנה הנוכחית:
  • אם היום מתרחש מחוץ לשעות הפתיחה של העסק, למשל בשבת או בחג, או שהוא מתנגש עם קמפיין אחר, תוכלו לקיים את המהלך השיווקי או את פעילות הגיבוש ביום העבודה הקרוב ביותר למועד המדויק, לפני או אחרי לבחירתכם. פשוט ציינו שהיום חל "מחר", "אתמול", "השבוע" או אפילו "החודש".
  • אפשר להגיד שכל יום מיוחד מתאים לכל עסק, אם מתאמצים חזק מספיק. מה שקובע אם הקשר בין המוצר שלכם ליום מסוים חזק מספיק, הוא תחושת הבטן שלכם. כדי לחזק את התחושה, תוכלו לשאול עובדים או לקוחות אם הם יודעים מה הקשר בין יום (שם היום) ל-(שם המוצר).

מסובך לבחור? אני יכול להכין עבורכם לוח גאנט תוכן שיווק ורווחה שנתי מותאם אישית.

התשובה הקצרה: כן! ובהרחבה: חג, מועד ויום מיוחד הם הזדמנות להבליט את הבידול שלכם, את התועלות שהמתחרים לא מספקים, את ערכי המותג הייחודיים ואת נקודת המבט המדויקת על נושא שנמצא במרכז הדיון הציבורי ואולי גם על החיים עצמם. תאריכים בינלאומיים הם הזדמנות להפיח חיים בכל מוצר, אפילו אם הוא "משעמם".

הקפידו על הוק שמעביר את המסר כבר מהפריים הראשון או מהמילים הראשונות בפסקה הראשונה. ככל שתיצמדו יותר לספר המותג שלכם, כך תפיקו תוכן שיווקי ייחודי יותר, בולט יותר, עם מעורבות (Engagement) גבוהה יותר ואחוז המרה גבוה יותר.

שימוש באותו יום עבור מספר לקוחות מאפשר לסוכנויות שיווק, משרדי פרסום ומשרדי יחסי ציבור לחסוך זמן ע"י הבלטת נקודת המבט הייחודית של כל לקוח בכל כתבה או פוסט. השיטה עובדת טוב יותר ככל שהנושא של היום רחב יותר.

כך למשל ביום המזון העולמי:

  • מסעדות ישתפו סרטוני Food Porn מגרים, כל מסעדה והמטבח שלה,
  • דיאטניות ירכיבו תפריט בריא, כל אחת לפי גישתה האישית
  • ומפעלי מזון יציגו תהליכי ייצור של מוצרי צריכה, כל מפעל יציג מוצר אחר.

בחרו יום בינלאומי והתאימו אותו לכל לקוח ברשימה שלכם.

אם התוכן מדויק לערכי המותג, פרסום אורגני אמור להספיק, כתלות בגודל הקהל הקיים שלכם. לא רק זה, במקרים מסוימים מספיק להזכיר את שם היום, המועד או החג בטקסט רגיל כדי לקבל תגובות. לבחירתכם אם וכמה להשקיע בגרפיקה, בעריכת וידאו ובפרזנטורים – כל אלה רשות ולא חובה.

כדי לא לשחוק את רעיון היציאה-מהשגרה של חגים, מועדים וימים מיוחדים בשנה, כלל אצבע טוב הוא 1 יום בחודש. כלל אצבע נוסף הוא מרווח של לפחות שבוע בין שני ימים מיוחדים, כדי שימים שונים לא יתערבבו זה בזה. התחילו עם כללי האצבע האלה וערכו שינויים תוך כדי תנועה.

למשרדי פרסום לעסקים ולמנהלות רווחה ארגונית, כדאי למקם ימים מיוחדים מראש בגאנט שנתי, אך להתחיל להכין את התוכן עצמו בערך חודש מראש. לקמפיין פרסומי בדיגיטל זה אמור להספיק כדי להפיק קופי, גרפיקה או וידאו. בפעילות שטח של שיווק חוויתי או ODT אולי יהיה לחוץ יותר.

אם תרצו לפרסם תכנים לא רק ביום עצמו, אלא גם לקראת היום, כדאי שתתחילו לעבוד עליהם מוקדם יותר ולשמור על מרווח בין ימים של יותר משבוע. התחילו מכלל אצבע של חודש והגדילו או הקטינו בהתאם.

הכינותי מבעוד מועד פוסט מוכן לשיתוף עם 100 הוכחות מהירות לאפקטיביות שיווקית של ימים מיוחדים. הפוסט מתאים גם להוכחת היתכנות של חגים ומועדים כפעילות גיבוש לצוות. קראו ושלחו ללקוחות.

דרך נוספת להוכיח ישימות לתכנון פעילות שיווק ורווחה בהשראת חגים ומועדים בשנה, היא לאתר פוסט על יום מיוחד שמתאים לתחום העיסוק של הלקוח, פוסט שבו שם היום מופיע בכותרת הפוסט. בפוסטים אלה אני מביא דוגמאות לקמפיינים פרסומיים במדיה החברתית שמשתמשים בתובנה צרכנית בנושא של היום או שמקבלים ממנו רעיונות למסר שרוצים להעביר. השתמשו בשורת החיפוש בתחתית הדף או נווטו בתפריטים, בתוך הפוסט חפשו את הכותרת הקבועה "פעילויות משנים קרובות", בחרו בדוגמה המדויקת ביותר ללקוחות והעבירו אליהם.

זהירות הסבר טכני! שווה להעמיק כדי לקבל השראה נוספת לקמפיינים פרסומיים ולפעילויות גיבוש.

מידע שאני מספק:

  • בחלק מהפוסטים יש סעיף "מידע נוסף" עם קישורים. בד"כ הקישור הראשון מוביל לאתר הרשמי של היום, ככל שקיים.
  • בנוסף בכל הפוסטים אני כותב בכותרת הפוסט את שם היום בעברית ובאנגלית, כדי שתדעו מה לחפש. המידע נמצא בכותרת הפוסט ואם יש ליום נוסחים נוספים אני מציג אותם בפסקה הראשונה.

למידע מעודכן ומקיף בנושא היום המיוחד, כדאי לחפש בעצמכם דרך מנוע חיפוש. אם אתם משווקים רק / בעיקר לקהל ישראלי, כדאי לחפש קודם את השם בעברית ואח"כ את השם באנגלית. בכל החיפושים נסו להימנע מ"מירכאות" כדי לתפוס את שם היום בכמה שיותר ניסוחים שונים.

טיפים לחיפוש בעברית:

  • שם היום בלי “הבינלאומי” כי לא תמיד כותבים, למשל יום החתול.
  • אם מופיעות תוצאות לא רלוונטיות, להוסיף “הבינלאומי” או “העולמי”. אפשר ביחד עם אופרטור OR או הסימן "|": לדוגמה יום החתול הבינלאומי OR העולמי. האופרטור OR זמין במנוע החיפוש של גוגל.
  • אם שמו של היום לא ייחודי מספיק, הוסיפו תאריך כאשר מספר היום בחודש נרשם כמספר והחודש עצמו נרשם כמילים, למשל יום יפה 20 בנובמבר.

טיפים לחיפוש באנגלית:

  • שם היום המלא, כולל התיאור כמו national או world. אם אין מילת תיאור, נסו לחפש בלי ואח"כ להוסיף בהתחלה את המילה הנפוצה ביותר, national.
  • אם שם היום לא ייחודי מספיק, הוסיפו תאריך, למשל beautiful day November 20

קראו גם שאלות נפוצות כלליות לציבור הרחב.

אם עדיין יש שאלות, אפשר לשאול במייל.

מה הצעד הבא?

הזדמנויות עסקיות למייל 💵

הזדמנויות לשיווק ולשימור עובדים בחגים ומועדים בינלאומיים עם השראה להפקת קמפיינים ויראליים באינטרנט ורעיונות לארגון פעילויות רווחה לחברה = כסף בחינם.

כדי לתת מספיק זמן לעדכון תוכנית השיווק והרווחה ולתכנון פרסומת עשירה ברגשות ופעילות גיבוש חוויתית, אני חושף מתי חל כל חג בינלאומי 30 יום מראש ומסביר איך למקסם ערך עסקי מכל יום מיוחד בלוח השנה.

כדי לא לפספס הזדמנויות, הירשמו לניוזלטר בטופס הבא. תקבלו הודעה רק בפרסום או עדכון פוסט, בלי חפירות מיותרות. אם לא תאהבו, יש כפתור הסרה בגוף המייל.

ימים מדויקים ממירים יותר ואני מחפש במקומכם

לוח גאנט תוכן שנתי מותאם אישית עם חגים ומועדים לתכנון פעילויות שיווק ורווחה – לפרטים

מוזר זה בידול 🤪 שתפו ותנו להם הזדמנות לבלוט

👍🏻 עסקים שמחפשים השראה לפוסטים עם יותר לייקים, תגובות, שיתופים ולידים
📺 אנשי/נשות שיווק, פרסום, מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור ומשאבי אנוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שחרור סטרס, השראה והעצמה בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה

השימוש באתר מהווה הסכמה מפורשת למדיניות הפרטיות. קראו אותה, היא לא נושכת.