היום לא נמצא, אפשר לחזור לישון: יום ה-404 הוא מועד בינלאומי העוסק בשגיאה 404 בדפדפן. שגיאה זו אומרת שדף האינטרנט אליו אתם מנסים להגיע אינו קיים. עסקים ופרסומאים, ביום ה-404 תוכלו לראות הודעות שגיאה שונות ומשונות, ללמוד על הקשר של שגיאה 404 למציאת ילדים נעדרים ואפילו להכין עמוד 404 בעצמכם, רק אל תאבדו את הדרך!
פעילויות משנים קודמות
הפעילות השיווקית הנפוצה ביותר היא כמובן פרסום רשימות של עמודי שגיאה 404 מצחיקים. זה בהחלט מעניין אבל לדעתי לא מקורי מספיק. הרשו לי להציע לכם רעיונות קצת יותר מעניינים להפקת תוכן פרסומי:
מה אפשר למכור ומה לקוחות קונים ביום ה-404
יום ציון גלובלי כמו יום ה-404 הוא הזדמנות טובה לעסקים לרענן את עמוד ה-404 באתרים שלהם. אם אתם מתכנתים, מעצבים גרפיים, מאפייני חוויית משתמש, קופירייטרים, כותבי מיקרו-קופי, מקדמי אתרים (SEO), מנהלי רשת (אדמיניסטרטורים) ובעלי תפקידים נוספים הקשורים לשגיאה 404, אתם מוזמנים לפרסם פוסט המלמד את הלקוחות כיצד מוצאים את עמוד ה-404 באתר שלהם או לעשות את זה עבורם בחינם (כדי להמחיש את הצורך), ובאותה הזדמנות להציע את השירות שלכם לטובת שדרוג הדף, אולי גם שדרוג של שאר האתר/המוצר.
יום ה-404 קשור בחלקו לצנזורה ולחסימת תכנים ברשת האינטרנט. ארגון ה-EFF האמריקאי למשל פועל ביום הזה נגד צנזורה בספריות ציבוריות ובבתי ספר. זה יום טוב למכור בו מוצרים שמסננים תכנים, למשל תוכנות סינון באינטרנט, שירותי סינון אתרים וטלפונים כשרים. מצד שני, אם אתם רוצים להתגבר על חסימות, תוכלו לדבר על שירותי VPN או על TOR. בנוסף, אם אתם ארגון חברתי שפועל בעד או נגד צנזורה מסוגים שונים (פורנו, מישהו?), זהו יום טוב להשמיע את קולכם בקמפיין שיווק דיגיטלי אגרסיבי.
הצעה לקמפיין קידום מכירות לעסקים בגידיטל היא לפרסם מוצרים שעוזרים לאנשים שאיבדו את הדרך (וקיבלו שגיאה 404), למשל תוכנת ניווט, מאמן מנטלי, פסיכולוג, שירותי ייעוץ למיניהם, ו….. זה:
מוצרים ש"נמצאים" ו"לא נמצאים"
המלצה לתוכן פשוט: מוצרים לגיקים ולגיקיות שעליהם מופיע המספר 404, למשל חולצות, מאגים, כובעים וכל מוצר שאפשר להדפיס עליו את המספר 404.
אם הקמפיין הפרסומי הולך על קונספט של "דברים שלא נמצאים", אנשי פרסום יקדמו מוצרים ושירותים שמעלימים דברים, למשל עט עם דיו נעלם, עט מחיק, שירותי ניקיון שמעלימים את הלכלוך וגורמים להודעת השגיאה "הלכלוך לא נמצא", אולי תזונאי/ת ומאמן/מאמנת כושר שמעלימים משקל עודף. בעלי עסקים, חשבו איזה דברים המוצר או השירות שלכם מעלימים וכתבו על זה פוסט.
משרדי פרסום ויח"צ יכולים גם ללכת הפוך על הפוך: אם שגיאת ה-404 מעלימה דברים, השירות שלכם מוצא אותם: הפיקו תכנים בנושא מוצרים ושירותים שמוצאים דברים, למשל מנוע חיפוש, חוקר פרטי, הסדרה "אבודים" ברשת 13, מכשיר איתור לווייני למטיילים.
מוצרים נוספים עם המספר ארבע או ארבע מאות וארבע: קומה 4 במלון או בניין, חדר מספר 404, קומה מספר 404? (יש כאלה?!), גליון מספר 404, פרק 404 של סדרה. באותה נשימה, עסקים שמשווקים לארה"ב ולאירופה צריכים להימנע מהמספר 13, אשר מקושר לאמונה תפלה של מזל רע – הפיקו קמפיין שמעלים את המספר 13 ומציג במקומו שגיאה 404.
הכי קל להפיק קמפיין פרסום באינטרנט סביב מוצרים שבדגם שלהם מופיע המספר 404, למשל פיג'ו 404, קו 404 של אגד ועוד.
אבל למה לעצור שם?!?!?! רעיונות שיווקיים שעוד רגע נעלמים
מוצרים שעולים 404 ש"ח, 404 דולר, 404 יורו, או נמכרים ב-404 תשלומים. הלוואות ב-4.04 אחוזי ריבית. השקעות ב-4.04 אחוזי תשואה, אולי 404 אחוזים?
המגיב ה-404 יקבל פרס. כשהפוסט יקבל 404 לייקים, תקבלו הטבה. מבצע או הטבה ל-404 הרוכשים הראשונים.
עסקים בתחומים כמו ייעוץ עסקי ובריאות הנפש מוזמנים לכתוב פוסט על הפילוסופיה של ה-404: מכל טעות אפשר ללמוד, כל טעות היא בסיס לשיפור, כישלון הוא חלק מההצלחה, התגברות על טעויות, איך מתגברים על כשלונות ומה עושים אם איבדתם את הדרך – שתפו סיפורים של אנשים שהתגברו על טעויות ועל אנשים שנעלמו והצליחו לחזור.
רעיון לתכנון ערב גיבוש חוויתי לצוות קטן הוא משחק מחבואים ארגוני שבו חלק מהעובדים נעלמים ועל שאר העובדים למצוא אותם. מנהלות רווחה ארגונית יכולות לעטוף את סיפור ההיעלמות והחיפוש בערכים כמו עבודת צוות, חיפוש יסודי וערבות הדדית – לא משאירים אף אחד מאחור, לא נותנים לאף אחד להיעלם.
צלמו ותייגו
האשטאגים באינסטגרם ליום ה-404 – להעתקה לחצו על הרשימה:
@specialdaysisrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםה404 #יוםה404הבינלאומי #יום_ה404 #יום_ה404_הבינלאומי
לרעיונות נוספים
עברו לפוסט בנושא יום ה-404 בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה.












