ימים מיוחדים לעסקים

כל יום הזדמנות עסקית

יום הבמבוק העולמי: יער של גזעי במבוק ענקיים שעושה לכם ירוק בעיניים :)

יום הבמבוק העולמי (World Bamboo Day) יחול בתאריך 18 בספטמבר 2023

עשוי להכיל קישורי שותפים שעוזרים לאתר להרוויח מרכישות.

יום הבמבוק העולמי מצוין ע"י ארגון הבמבוק העולמי (World Bamboo Organization, WBO) כדי להגביר את החשיפה העולמית לבמבוק ולשימושיו הרבים. קיימים ארגונים נוספים בנושא במבוק ברחבי העולם, אותם אפשר להכיר דרך קבוצת הפייסבוק הרשמית של היום. ההאשתאג הרשמי #BambooisGrowing הוא מקור נוסף לרעיונות שתמיד נשאר מעודכן.

במבוק (חִיזְרַן) אינו עץ אלא עשב, אך לשם הנוחות אפשר להגיד גם עץ. בשורה התחתונה, פחות חשוב אם זה עץ או עשב, יותר חשוב איך הוא תורם ללקוחות שלכם.

באתר הרשמי של יום הבמבוק העולמי מעמידים לרשותכם לוגואים רשמיים של היום לטובת הפעילויות שלכם, ובנוסף מבקשים לשתף איתם כל אירוע שאתם מתכננים דרך האתר הרשמי, חשבון הטוויטר הרשמי וקבוצת הפייסבוק הרשמית.

סמלילים של יום הבמבוק העולמי
סמלילים של יום הבמבוק העולמי (מקור)

מה אפשר למכור ביום הבמבוק העולמי

מוצרים: זרעי במבוק, שתילי במבוק, גדר במבוק לגינה, גדר במבוק מושחל, מחיצת במבוק, מוטות במבוק, סולם במבוק, פרגולה מבמבוק, דק במבוק, פרקט במבוק, רהיטי במבוק, שטיח במבוק, וילון במבוק עם ציור, מחצלת במבוק לגלגול סושי (וכמובן הסושי עצמו), סטימר (סיר אידוי) מבמבוק, שיפודי במבוק, מסננת במבוק, נצרי חזרן למאכל (בשימורים, בצנצנת או בשקית), בגדים אקולוגיים מבמבוק לנשים, בגדים ידידותיים לסביבה מבמבוק לגברים, בדים מבמבוק לעיצוב בגדים, רהיטים ומוצרים אחרים, חוטי במבוק לסריגה ולקרושה, סכו"ם וכלי אוכל אקולוגיים מבמבוק, צלחות במבוק, קשיות שתייה רב פעמיות מבמבוק, לפיד במבוק להרחקת יתושים, כיסוי מבמבוק לכרית (ציפית), שתילי במבוק המזל – לאקי במבו, סכך במבוק לסוכה, חיתולי במבוק רב פעמיים, רהיטי במבוק בצורת חיות, עציצים מבמבוק, סידור פרחים לאירועים תוך שימוש בבמבוק, אופניים ידידותיים לסביבה מבמבוק, סקייטבורד מבמבוק, שעון יד מבמבוק, הדפסת תמונה על עץ במבוק, חוברות תשבצים (המילה "במבוק" בתשבצים היא התשובה של ההגדרה "חזרן"), מטלית מטבח מבמבוק:

סנו סושי – מטלית במבוק לניקוי

עסקים: חנויות למוצרי גינון, חנויות כלי עבודה, חנויות עשה זאת בעצמך DIY, ייצור והקמת גדרות, ייצור והקמת סוככים, אדריכלים (תכנון מבנים מבמבוק), אדריכלי נוף (עיצוב גינות במבוק), מעצבי פנים (הלבשת הבית בבמבוק), מהנדסי בניין (בנייה עם במבוק, תחזוקת מבני במבוק), חנויות לציוד לתינוקות (חיתולים מבמבוק), חנויות כלי בית, חנויות רהיטים, חנויות ריהוט גן, חנויות לכלי מטבח ובישול, חנויות למוצרים אקולוגיים שמוכרות מוצרים מבמבוק, נגרים שבונים רהיטים מבמבוק, יועצי פנג שווי (הבמבוק נחשב לצמח מביא מזל, עיינו ערך "לאקי במבו"), סופרי סת"ם (לכתוב בקנה, כתיבה בקולמוס קנה נחשבת מהודרת), חברות תעופה וסוכנויות נסיעות (טיסות וחופשות בתאילנד ובמדינות שבהן גדל במבוק).

במבוק הוא חומר גלם רב-תכליתי במיוחד. איפה בעסק שלכם יש במבוק? ישר לסטורי 🙂

הבמבוק רב שימושי כל כך, שקוראים לו "צמח הקסם". שימו לב בסרטון המצורף כיצד בחלק הראשון מסבירים על התועלות של הבמבוק ובחלק השני (החל מ-5:46) מסבירים על החנות שמוכרת מוצרים מבמבוק בתור דרך של הקהל ליהנות מכל התועלות הללו באופן מיידי. כיצד סרטון כזה יקדם את העסק שלכם?

במבוק: צמח הקסם

https://www.youtube.com/watch?v=bGdMTIxU9Uc

יום הבמבוק העולמי מזמין אתכם לטייל בטבע בין עצי במבוק ענקיים. איפה יש כאלה בארץ? בעולם? סקרו מקומות מעניינים בהם צומחים עצי במבוק והציעו לעוקבים שלכם להגיע לשם, למשל במסגרת טיול או חופשה. כיצד יגיעו לשם? בתחבורה ציבורית, בטיסה, ברכב פרטי היברידי או בסוג אחר של רכב ידידותי לסביבה. רכב המונע באמצעות מנוע בעירה פנימית נמצא בעדיפות אחרונה בגלל הזיהום, וזה גם קצת חוטא ליום שעוסק בקיימות.

יש גם כלי נגינה מבמבוק, למשל חליל, קסילופון ויאטנמי, פעמון רוח, דידג'רידו (דיג'רידו, דידג') – כלי נשיפה שבד"כ עשוי מאקליפטוס ולפעמים גם מבמבוק.

מורים, מאמנים ומדריכים מוזמנים לדבר על התמדה, על נחישות ועל משמעת עצמית באמצעות סיפור עץ הבמבוק הסיני.

שפים, טבחים ועובדים בתחום המסעדנות, זו ההזדמנות שלכם להמציא מנה המבוססת על נצרי במבוק למאכל. בשלו בעזרת סיר אידוי (סטימר) מבמבוק, הגישו על צלחות במבוק, תנו לאורחים לאכול עם שיפודי במבוק או סכו"ם מבמבוק ולשתות עם קשיות שתייה רב פעמיות מבמבוק. מוכנים? תתחילו לבשל.

רעיונות נוספים לשימוש בבמבוק בדף 1000 מוצרים עשויים במבוק (אין שם באמת 1000 אבל עדיין רשימה ארוכה).

במבוק מקיים

ארגונים שמקדמים קיימות ואת הגנת הסביבה (איכות הסביבה) מוזמנים לחבק את העץ הזה בשתי ידיים. יום הבמבוק העולמי הוא הזדמנות טובה לקיים הרצאה בנושא התכונות שהופכות את הבמבוק למקיים (Sustainable), לערוך סדנת יצירה מבמבוק או תחרות בנייה בבמבוק. תוכלו גם לצלם סלפי שלכם על רקע של עשבי חזרן מבריקים או על רקע רהיטים, מבנים ומוצרים עשויים במבוק. .

יום הבמבוק העולמי הוא הזדמנות עבורכם לעודד שתילת במבוק בגינה ובמרפסת. אפשר גם לארגן נטיעה כמו בט"ו בשבט.

תוכלו לדבר גם על הפנדה, שבמבוק הוא מזונה העיקרי. האם לפנדה יש מספיק במבוק לאכילה? איך זה משפיע על אוכלוסיית הפנדות בעולם? מה העוקבים שלכם יכולים לעשות היום כדי לשפר את המצב?

במהלך כל הפעילויות הללו תוכלו לגייס תרומות לארגון שלכם.

סליים למבוגרים כבסיס להשקעה בנדל"ן

במבוק בצורתו הטבעית חשוף לחרקים שיכולים לאכול אותו עד תום. טיפול ב-בוראקס (Borax), מינרל טבעי ובדיוק אותו החומר המשמש להכנת סליים (Slime), בשילוב עם חומצה בורית (Boric Acid), הופך את הבמבוק לעמיד בפני חרקים ומאפשר להשתמש בתכונות הבנייה הייחודיות שלו. תהליך הטיפול בעזרת בוראקס וחומצה בורית נראה כך:

Bamboo Treatment: Boric-Borax Solution (Source)

והנה כמה דוגמאות למבנים שנבנו עם במבוק. ב-5:29 מדברים על בוראקס. האם זה פרויקט הנדל"ן / בנייה / עיצוב הבא שלכם? האם זהו כיוון חדש של דיור בר-השגה? נדל"ן זול להשקעה? דרך לקנות דירה ללא משכנתא? העוקבים שלכם רוצים לדעת.

בתים קסומים, עשויים במבוק

מי שרוצה לחוש את איכויות הבמבוק בעצמו, מוזמן להגיע אל גשר הבמבוק בבאר שבע.

פנדה

אם מדברים על במבוק אפשר לדבר גם על פנדות: החיה החמודה שאוהבת לאכול את צמח הבמבוק. יש לכם מוצר שקשור לפנדה? מעולה! גם אתם מוזמנים להשתתף בחגיגה הירוקה של יום הבמבוק העולמי 🙂

הגיימרים שביניכם יכולים להתייחס למשחק הוידאו מיינקראפט (Minecraft) שמכיל במבוק ופנדות. ביוזמה הזו למשל, שהיא שיתוף פעולה בין מיקרוסופט ו-Mojang, הבמבוק הדיגיטלי ששחקני מיינקראפט שותלים במשחק, הופך לתרומה של כסף אמתי לקרן העולמית לשימור חיות הבר (World Wildlife Fund, WWF):

לשתול במבוק במיינקראפט, לעזור לפנדות בחיים עצמם

אבל למה לעצור שם?!?!?!??!

מקור השם של המילה במבוק הוא בשפות המלאית והאינדונזית (לפי ויקיפדיה). יש בקהל מורים לשפות האלה?

מי שבונה עם במבוק יודע שקני במבוק הם גמישים במיוחד ויודעים להחזיק מעמד כאשר הם מכופפים ומעוקלים. זו הסיבה שמבני במבוק רבים מתאפיינים בעיקולים, עם מעט מאוד חלקים ישרים. איך אתם מצליחים להיות גמישים בעסק שלכם? האם אתם מחזיקים מעמד גם כשמכופפים אתכם? אילו תכונות ייחודיות יש לכם או לעסק שלכם, וכיצד שיטות העבודה שלכם מותאמות אליהן? היו גמישים כמו במבוק.

כל מוצר שאתם כרגע מייצרים מעץ, יכול להיות מיוצר גם מבמבוק. יכולת הצמיחה המהירה של הבמבוק עוזרת לכם להרוויח יותר, מבחינת עלות חומרי הגלם וגם מבחינת היכולת שלכם למתג את המוצר כ"ירוק". אפילו הסביבה מרוויחה, בזכות כמות הפחמן הדו-חמצני הגדולה שהבמבוק צורך לגדילתו באופן שוטף. זה Win-Win קל.

יום הבמבוק מתאים גם ל… מסעדות שמגישות אוכל סיני כי במבוק צומח גם בסין.

לרעיונות נוספים

עברו לפוסט בנושא יום הבמבוק העולמי בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה.

פעילויות משנים קודמות

2021-2023

מהעולם

ב"בית הספר הירוק" בבאלי מספרים על הצמח ממנו בנוי מבנה בית הספר ועל הזדמנויות הלמידה שהוא מספק לתלמידים:

חשבון האינסטגרם The Maps Daily הממוקם בהודו, מציג מפה של התפלגות שתילת צמח הבמבוק ברחבי המדינה. האם בעסק שלכם יש data מעניין הקשור לבמבוק?

ממשלת אסאם, מדינה בהודו, מציגה פעולות שהיא נקטה כדי לקדם שימוש בזהב הירוק (Green Gold) שהוא צמח הבמבוק:

זהב ירוק: צמח הבמבוק בהודו

החנות היפנית Takeya למוצרים מבמבוק מציגה את מכונית הבמבוק שתצא לסיבוב הופעות ברחבי יפן:

מכונית הבמבוק היפנית. תרגום דרך Google: "מציינים את יום הבמבוק העולמי החל מ-5 בבוקר מחר בבוקר! ריצת האתגר Yamaguchi על ידי מכונית הבמבוק הנמר היחידה ביפן "Take Tracker" תתחיל!"

2020

מהעולם

מציינים את יום הבמבוק בעיר הידרבאד בהודו. אני לא מבין מילה בהינדי, אבל במקביל לדיבור מראים הרבה מוצרים העשויים במבוק. אילו מהם תוכלו לייצר ולמכור?

מוצרים מבמבוק בהידרבאד, הודו

2019 ושנים קודמות

מהארץ

התוצאה היחידה בעברית שמצאתי ברשתות החברתיות שייכת למרכז הבמבוק. הפוסט רק מציין את היום, ללא כל תוכן יצירתי או הנעה לפעולה. יש הזדמנות לשפר בשנה הבאה 🙂

מהעולם

החנות המקוונת BedVoyage שמוכרת מצעים, שמיכות ומגבות עשויים במבוק, מעניקה 25% הנחה.

דף הפייסבוק Brightside Bamboo מציג סרטון שמראה כיצד שותלים במבוק בצורה מקצועית.

בקבוצת הפייסבוק One Tech Malaysia משתפים סרטון טיזר לאירועים הרשמיים לציון היום, כולל רשימת נותני חסות ארוכה במיוחד.

בדף הפייסבוק Ethically Kate, הבלוגרית קייט כותבת סקירה מקפיה על מוצר הבמבוק החביב עליה, פלסטרים מבמבוק. פוסט כל כך מפורט ויסודי דורש קישור שותפים לרכישת המוצר, אך לא מצאתי כזה. האם פספסתי? חוץ מזה, מהו מוצר הבמבוק החביב עליכם?

ברשת מקדונלד'ס תוהים מדוע פנדות שמחות כל כך בזמן אכילת הבמבוק. אולי לבמבוק יש טעם של ביג מק?

האם לבמבוק יש טעם של ביג מק?

בדף הפייסבוק של Auroville Bamboo Centre מארגנים את פסטיבל "איש הבמבוק" (Bamboo man festival) שעוסק בבניית מבנים מבמבוק ומשתפים סרטון שמציג מבנים שונים עשויים במבוק. ביוטיוב שלהם שותלים במבוק באדמה.

בחברת תכשירי הטיפוח לשיער Alterna Haircare מציגים תכשיר טיפוח מבמבוק לשיער.

בעמוד הפייסבוק Organo Ecological Farms משיקים מבנה שמורכב מבמבוק ומציגים סרטון שמראה את תהליך הבניה. צפו בסרטון נוסף על המבנה.

בעמוד הפייסבוק Cordillera Bamboo Day עורכים מצעד שבו מנגנים על כלי נגינה עשויים במבוק.

בחברת הקוסמטיקה Zoeva Cosmetics מציגים מברשות איפור מבמבוק.

ב-Kisama heritage village שבהודו, כתבו שיר בנושא במבוק כדי לציין את היום וצירפו לו סרטון מושקע שמציג את השימושים הרבים שיש לבמבוק:

שיר הבמבוק, הודו 2010

גם בבית הספר הבינלאומי ב-לואנג פרבאנג, לאוס כתבו שיר על במבוק.

ב-Sahapedia, אתר בנושא תרבות, אמנות והיסטוריה של הודו ודרום אסיה, מציינים שמסורת הכנת סלי הבמבוק במדינת נגלנד בהודו בירידה, ומציעים דרכים לשמר אותה. אילו טכניקות במבוק מסורתיות אתם מכירים? העוקבים שלכם ישמחו לדעת. בעולם המתועש שלנו, עדיין יש ערך לעבודת יד.

הממציאה אלקסיס לוויס מציגה מזחלת מבמבוק, בעיצוב פשוט לבניה ובמחיר נמוך במיוחד, אשר נועד לייצור עצמי במדינות מתפתחות.

בחשבון הטוויטר Bamboo Products מגרילים כוס רב פעמית מבמבוק למי שיעקוב, ישתף את הפוסט ויתייג חבר. הם כותבים שזו תחרות, אבל זו הגרלה מכיוון שהזכייה מתבססת על מזל בלבד.

צלמו ותייגו

האשטאגים באינסטגרם ליום הבמבוק העולמי – להעתקה לחצו על הרשימה:

@specialdaysisrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםהבמבוקהעולמי #יום_הבמבוק_העולמי #יוםהבמבוק #יום_הבמבוק #bambooisgrowing

כסף בחינם!

הירשמו לניוזלטר ותקבלו פוסטים על ימים מיוחדים שמתרחשים בעוד 30 יום, כדי שתוכלו לתכנן את המהלכים השיווקיים שלכם מספיק זמן מראש ולהפוך את הימים המיוחדים לכסף! אם לא תאהבו, יש כפתור הסרה בגוף המייל.

מוזר זה בידול! שתפו עם:

עסקים שרוצים יותר לייקים, תגובות, שיתופים ולידים
אנשי/נשות שיווק, פרסום, מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור, משאבי אנוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד ימים מיוחדים בשנה (כסף)

עוד רעיונות מעוררי השראה בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה

השימוש באתר מהווה הסכמה מפורשת למדיניות הפרטיות. קראו אותה, היא לא נושכת.