"מי שולטות בעולם? בנות!" – אולי השורה הזו מהשיר של ביונסה לא הכי מדויקת, אבל ביום האישה הבינלאומי, יום חג שמעצים את בנות המין היפה, כולנו יכולות ויכולים לפעול להעצמת נשים, גם בשיווק העסק באינטרנט. הפוסט הזה יעזור לכן ולכם לגלות איך.
מה אפשר למכור ביום האישה הבינלאומי
קודם כל הערה: אין ממש דבר כזה מוצרים "לנשים" או "לבנות", אפילו אם תצבעו אותם בוורוד ותפזרו עליהם נצנצים (אולי למעט מוצרי היגיינה נשית). ביום האישה הבינלאומי, עסקים קטנים וחברות שיווק דיגיטלי יכולים לפרסם ולמכור כמעט כל מוצר שעולה לכם ולכן לראש, כי אין כזה דבר "מקצוע גברי".
מה כן אפשר למכור? הנה כמה רעיונות לתוכן שיווקי: הרצאות ופעילויות בנושא העצמת נשים, פריטים בנושא פמיניזם, פרטי יוניסקס שמתאימים לנשים ולגברים באופן שווה, ספרים בנושא נשים.
בחלק מהמדינות נוהגים גברים לתת פרחים או מתנות קטנות לנשים, אימהות, בנות זוג, חברות ועמיתות לעבודה (מקור). בתור רעיון לתכנון פעילות רווחת העובד, רכזי ורכזות HR יכולים ויכולות להעניק פרח לנשים בארגון בתור מתנה קטנה וסמלית, כדי להראות לנשים שהן לא מובנות מאליהן. מחווה פשוטה כזו מראה על מחשבה, מחזקת את האושר הארגוני ותורמת לשימור עובדות ועובדים.
יום האישה הבינלאומי הוא הזדמנות להפקת קמפיין שיווקי לקידום מוצרים שיוצרו ע"י נשים ושירותים שניתנים ע"י נשים. עסקים המקדמים נשים מוזמנים לכתוב פוסט על נשים בעמדות מפתח בעסק. אם העסק עובד בצוותים שכוללים נשים וגם גברים, זה בדיוק הזמן לסלפי קבוצתי – פרסמו אותו בחשבונות המדיה החברתית של הארגון לשיפור מיתוג המעסיק.
יוצרי תוכן בתחומי הקולנוע, הטלוויזיה והספרות, פרסמו סקירה או תקציר על ספר או צפו בסרט שהגיבורה הראשית בו היא ילדה או אישה. סיימו את הפוסט עם שאלה פתוחה שתזמין את העוקבים לכתוב תגובות.
עורכות דין יכולות להפיק פוסטים על זכויות הנשים, כיצד הן התפתחו במהלך השנים ועל הדרך שעוד יש לעשות.
מפרסמים בתחום האימון הגופני יציגו נשים חזקות בפרסומות של אימוני הגנה עצמית, אימוני כושר, מינוי למכון כושר, ציוד ספורט.
כל עסק יכול לכתוב פוסט במדיה החברתית בלשון נקבה. עסקים ששוויון מגדרי חשוב להם, יכולים ללכת כמה צעדים קדימה ולכתוב שאלוני גיוס עובדים בלשון נקבה – העבירו את זה למחלקת משאבי אנוש בארגון.
אם אתם מפתחים תוכנות, אפליקציות ואתרי אינטרנט, האם כבר התאמתם אותם ללשון נקבה? לטובת העניין אפשר להיעזר בכותבות מיקרו קופי ובמאפיינות חוויית משתמש(ות).
אבל אולי הדבר בעל הערך הכי גדול והמעשה שהכי קשה לעשות: גבר, אמור לאישה שלך "זה בסדר, אני אשמור על הילדים, צאי עם החברות".
צלמו ותייגו
האשטאגים באינסטגרם ליום האישה הבינלאומי – להעתקה לחצו על הרשימה:
@specialdaysisrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםהאישה #יוםהאישההבינלאומי #יום_האישה #יום_האישה_הבינלאומי #יוםהנשים #יום_הנשים #יוםהנשיםהבינלאומי #יום_הנשים_הבינלאומי #יוםהאישההישראלי #יוםהאישההעולמי #יוםהאישהבישראל #יום_האישה_הארצי #InternationalWomensDay #WomensDay #PledgeForParity
לרעיונות נוספים
עברו לפוסט בנושא יום האישה הבינלאומי בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה.
פעילויות משנים קודמות
2019 ושנים מוקדמות יותר
יום האישה הבינלאומי הוא יום מוכר יחסית, כך שיש המון פעילויות לבחור מהן. לרשימה הזו ניסיתי להכניס פעילויות מיוחדות ובלתי שגרתיות, לפי נקודת המבט האישית שלי. לתת הטבה זה אחלה, אבל היום הזה הוא הזדמנות של ממש לקדם שוויון בין המגדרים תוך כדי תקשור ערכי המותג שלכם. ככה עושים את זה:
בחיל האוויר מראות היסטוריה של אירועים נשיים בחיל הכחול בסרטון מושקע במיוחד:
במשרד החינוך מעמידים לרשות הציבור חומרי למידה בנושא שוויון בין המגדרים, ראו תחת הכותרת חומרי למידה. מה העסק שלכם יכול להגיד על שוויון מגדרי?
נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, מכנס ממשלה חלופית:
כינסתי הבוקר ממשלה חלופית לכבוד יום האישה הבינלאומי. אל בית הנשיא הגיעו 22 תלמידות תיכון, כל אחת מומחית בתחומה, שהציגו לי את הממשלה המגוונת והמקצועית שהן חולמות להיות חלק ממנה יום אחד. הנה הן לפניכם, בתמונת ה"ממשלה" המסורתית.
— ראובן (רובי) ריבלין (@ruvirivlin) March 6, 2018
האמינו לי, יש למה לצפות. pic.twitter.com/1DB4FU5gFj
באתר סלונה (Saloona) מניחים ומניחות שאם הציבור לא מקשיב מספיק לנשים, אז לגברים בטוח יקשיבו, לכן בסרטון שלהם יש מבחר גברים מפורסמים שאומרים: אנחנו מנצלים רק 50% מהיכולת שלנו:
ברשת 13 חושבות וחושבים שצריך לבטל את יום האישה הבינלאומי ויש להם ולהן טיעון די מעניין.
המותגים אולוויז ושופרסל מקבצים יחד ילדות שעומדות לכבוש את העולם (!) אם רק תזכרו לא לוותר להן:
בויצ"ו מנפצות את תקרת הזכוכית. זה דרמטי כמו שזה נשמע:
הטכניון מארגן שורה של הרצאות בהובלת חוקרות מובילות.
באגד מכירים לעוקבים ולעוקבות שתי נשים מיוחדות:
בפרטנר טיוי מציגים לראווה את הנשים החזקות בסדרות ובסרטים שזמינים בשירות:
בארגון האינטרנט הישראלי מפרגנים לאישה שעומדת בראש:
לכבוד יום האישה רצינו לפרגן לנשיאה העומדת בראש איגוד האינטרנט הישראלי, זו השנה השנייה, פרופ׳ קרין נהון. @karineb לא נתנה לשריטות ולחתכים שצברה לאורך הדרך מניפוץ תקרת זכוכית אחת אחרי השנייה לעצור אותה. #InternationalWomenDay https://t.co/b6WenIg0Ef
— ISOC-IL איגוד האינטרנט הישראלי (@ISOCIL) March 8, 2018