ימים מיוחדים לעסקים

כל יום הזדמנות עסקית

יום השום: ערמה של פקעות שום לבנות

יום השום (National Garlic Day) יחול ב-19 באפריל 2024

עשוי להכיל קישורי שותפים שעוזרים לאתר להרוויח מרכישות.

יום עוצר נשימה: ה-19 באפריל הוא יום חג לצמח השום, שנקרא גם "הוורד המסריח" (The Stinking Rose) בזכות הריח האופייני שלו. לא ברור מי המציא את היום ולמה ב-19 באפריל. מישהו אמר שהיום הומצא ע"י חוות כריסטופר בגילרוי קליפורניה, אחת מחוות גידול השום הגדולות ביותר בארה"ב, אבל בעלי החווה אומרים במפורש שלא הם יצרו את היום והם לא יודעים מי כן.

יום השום הוא חלק מחודש השום (National Garlic Month) שחל בחודש אפריל וגם אותו לא ברור מי המציא.

יש גם יום אוהבי השום (Garlic Lovers Day) ב-6 באוקטובר, הוא פופולרי הרבה פחות מיום השום, אבל אין מניעה שתשתמשו בו לפרסום העסק שלכם אם התאריך נוח לכם יותר.

מה אפשר למכור ביום השום

מוצרים: ראש שום, לחם שום, לחמניות שום, שום כתוש, אבקת שום, קוביות שום קפוא, מלח שום, גבינה עם שום, פירורי לחם עם שום, רוטב שום, מיונז שום, חומץ שום, מרינדת שום, קונפי שום, חמאת שום, כל מאכל שיש בו שום או מוגש עם שום, שמן אתרי שום, תוסף תזונה עם שום, קוצץ שום, כותש שום, פורס שום, מגרדת שום, מכשיר לקילוף שום, מעבד מזון, מוצרים להפגת ריח של שום (שטיפת פה, מסטיק ללא סוכר, סוכריות ללא סוכר, משחת שיניים), תוכנית דיאטה לירידה במשקל, שתילת שום (אדמה, עציצים, מערכת השקיה, מערכת הידרופונית), שרשרת שום, קליעת צמות שום, הספר "דרקולה" מאת ברם סטוקר.

עסקים: משק חקלאי שמגדל שום, רשת שיווק מזון, מכולת שכונתית, פיצריה ומשלוח פיצה (לחם שום, פסטה עם שום, מתבל שום), מסעדה איטלקית, חנות טבע, חנות תבלינים, אטליז (חנות בשר, שום הוא תיבול טוב לבשר), חנות כלי מטבח (קוצץ שום), חנות מכשירי חשמל (מעבד מזון), רפואה טבעית (טיפול טבעי עם שום), רופא שיניים, מרפאת שיניים, תזונאים, חנות תבלינים, חנות טבע, שוק איכרים.

לשום הישראלי לא אכפת שקוראים לו "חריף", אבל אל תקראו לו בשם הזה:

שום ישראלי – שום דבר לא דומה לו (מקור)

לחם שום ופיצה שום

מגישים פיצה? הציעו שום בתור תוספת על הפיצה (טופינג), כמו ברשת הפיצריות פאפא ג'ונס (Papa Johns) שמשתמשת ביום השום כדי לקדם מכירת פיצות:

פיצה עם שום ברשת Papa Johns, מתוך ערוץ רדיט בנושא ממים של לחם שום

גם הגבינה שעל הפיצה או בתוך הטוסט יכולה להתפנק עם קצת שום, כמו המוצר הזה של המותג "עמק":

ריח של שום, טעם של יששש: גבינת עמק בציפוי שום

הנה גבינה נוספת שפיתחה רומן עם שום:

איך לקוחים פיצה עם שום לקצה? רשת הפיצריות פאפא ג'ונס (Papa Johns) יצרה "פיצה של גיבורים" עם שום ב-3 מקומות: בתוך הקרום (קראסט), על הגבינה ובמתבל שמוגש עם הפיצה, או כמו שאומרים בקמפיין: "בתוך זה, על זה, עם זה":

Papa Johns Garlic Epic Stuffed Crust Pizza

שום טעים: עוד מאכלי שום

בואו לחוש את טעמן העשיר של פרסומות בנושא אוכל עם שום. הדגש בפרסומות האלה הוא פחות על הריח של השום ויותר על הטעם שהוא מוסיף למאכלים שונים.

שום כחומר גלם

דרך נוחה להוסיף שום לתבשיל היא קוביות שום כתוש מוכנות. קוביות השום האלה משדרגות את האוכל כל כך, עד שתחשבו שמתחבא בהן שף קטן, אולי שניים:

קחו רגע להריח: שום דורות – קוביות תיבול איטלקי
מקפיאים את הטריות של הטבע: שום דורות – קוביות תיבול סיני

שלט הפרסומת הזה לסרט הקולינרי "מסע של מאה צעדים", בא עם כפתור שמשחרר ריח של שום. שימו לב שבקמפיין הזה לא מתמקדים בריח הייחודי של השום, אלא עוסקים בשום בתור חומר גלם של בישול גורמה, לכן אין בעיה להחליף את השום במרכיב אחר כדי שיתאים למוצר שלכם.

רוטב השום החריף הזה יוצר דרמה בפה, לכן הכי טבעי לתאר את הדרמה באמצעות "תיאטרון הפה" (Theater of the mouth). בסוף הסרטון יש קישורים ל-4 סרטונים נוספים בקמפיין.

הוסיפו שום לשדרוג הטעם

מגישים מזון? שימו שום על המנות הקיימות שלכם כדי לגוון את הטעמים בהשקעה קטנה, כמו שתיבול השום לסטייק של רשת צ'יפוטלה מקסיקן גריל (Chipotle Mexican Grill) מוסיף למנה ממד חדש לגמרי של טעם:

מגישים כריכים? החליפו לחמנייה רגילה בלחמניית שום כמו ב-2 הדוגמאות האלה:

שלבו במתכונים שלכם תוכן שיווקי (Product Placement) כמו במתכון לרוגלך שום עם גבינות עזים של משק צוריאל.

מגישים עוגת שוקולד חמה עם גלידת וניל? הגישו עוגת שום שחור עם שוקולד ורוטב פטל בליווי גלידת שום שחור.

אם יש לכם אתגר של אוכל חריף, אולי תוסיפו אתגר שום. כמו טעם החריפות, גם טעמו של השום אינו מורגש בהתחלה, אבל לאחר כמה שניות "מרגישים כאילו לעסתם שום במשך כל היום". עוד על אתגרי שום בהמשך.

כמה שום זה מספיק? הוסיפו כמה שיני שום לכל מנה שאתם מגישים, כולל מתוקים וקינוחים. באותו עניין, מכירים אנשים ששמים קטשופ על כל מאכל? אז אותו עקרון עם רוטב שום, כי אין דבר כזה יותר מדי שום.

מסביב לשום: מוצרים ושירותים בלתי אכילים

הסתכלו על קוצץ השום הקטן והחמוד הזה. כותש שום כזה וכל אביזר בישול שתצליחו לקשר לשום, עומדים להימכר בכמויות בחנויות סטוק, בחנויות בישול ואפייה וברשתות שיוון מזון:

פרסומת לכותש שום – כמה משטחים תמכרו ממנו?

"הוא נולד בחושך, נעול מתחת לאדמה" – פרסומת דרמטית לשום, מרכיב מרכזי במנות האהובות עליכם, שמגיעות דרך שירות משלוחי אוכל:

המרכיב הרועש ביותר בכל מנה: קמפיין לשירות משלוחי מזון Deliveroo

קמפיין מסריח

אפשר להריח את זה באוויר: ריחו החריף של השום מרחיק אנשים מהלקוחות שלכם ומשאיר אותם בודדים ועצובים. עסקים מדעיים יכולים להסביר על הכימיה והביולוגיה מאחורי הריח של השום (ראו תחת הכותרת "העוקץ השומי" בקישור). הפרסומות הבאות עוסקות בריח של השום ממגוון נקודות מבט.

פרסומות שמדגישות את ריח השום

בפרסומת הפרינט הזו, הריח של רוטב שום של היינץ (Heinz) חזק מספיק כדי להרחיק את המילים של העיתון מהתמונה של המוצר.

ממרח המיונז-שום-שחור של היינץ (Heinz) טוב בצורה מפחידה שאפילו ערפדים לא יכולים להתנגד. המיונז בעל הטעם הנשכני הועמד למכירה בחנות פופ-אפ שמוקמה באמצע יער רדוף ערפדים.

עד כמה חזקה האהבה שלכם? רשת המזון המהיר KFC ברומניה יצאה לבדוק אם זוגות יצליחו להתנשק, אחרי שאכלו מרוטב השום החדש שלהם. תרגום מרומנית דרך Google Translate: "מציגים", "מבחן האהבה", "מי שאוהב אותך עם שום, אוהב אותך באמת", "רוטב שום, עכשיו גם בחנויות":

מבחן האהבה של רשת KFC ברומניה

מוצרים להפגת ריח של שום

אפשר להילחם בריח רע של שום עם דפי רענון של ליסטרין, מסטיק של Botan ושטיפת פה של Scope.

עם מסטיק אורביט אף אחד לא יגלה מה אכלת:

מסטיק ללא סוכר נגד ריח רע מהפה

יש גם מזונות טבעיים שנלחמים בריח השום – הוסיפו אותם למתכונים שלכם והגישו אותם במסעדה שלכם. הנה רשימה מדגמית לפי סדר הא-ב': אניס, בזיליקום, הל, חלב, חסה, יוגורט, יין אדום, כוסברה, לימון, נענע, סלרי, פטרוזיליה (לעיסת עלים), פטריות, ציפורן, שומר, תה ירוק, תה נענע, תפוחי אדמה, תפוחי עץ, תרד. מי שרוצה להתעמק, מוזמן להסביר לעוקבים על פוליפנולים, נוגדי-חמצון טבעיים שמפיגים את ריח השום.

מוצרים נוספים נגד ריח רע הם סופגי ריחות למיניהם, למשל סופג ריחות למקרר, סופח ריח למזווה ותרסיס לנטרול ריחות רעים.

כיוון אחר לגמרי הוא מוצרים שיש להם ריח חזק משל עצמם, כך שהריח של המוצר מסווה את ריחו של השום, למשל מפיץ ריח, מבשם אוויר, מטהר אוויר, ספריי ריח, גבינה עם עובש, קלמנטינה, דג שמתחמם במיקרוגל והבושם החדש שלכם.

באותו עניין, טעם של שום: השף עתיר-העוקבים הזה מכין טאקו חריף, אך הוא לא דואג מהחריפות של השום כי יש לו תרופה נגד צרבת. שימו לב לאריזה של התרופה שחשופה ברקע לאורך כל הסרטון:

עוד רעיונות עוצרי נשימה

משפט מצחיק על ריח של שום: "לנשום לכיוון השני בבקשה". האם זה זמן לשנות כיוון בעסק שלכם כדי להימנע מ"קטע מסריח"? פרסמו את הפיבוט העסקי (Pivot) שלכם ביום השום.

יש אנשים שדווקא אוהבים את ריח השום. תוכלו להציע להם מוצרים בלתי-אכילים עם ריח שומי, למשל נר בניחוח לחם שום:

רק עוד חתיכה אחת: נר שמריח כמו לחם שום

תוסף תזונה עם שום – הסגולות הבריאותיות של השום, ללא הריח: בסרטון הפרסומת הזה בודקים איזה תוסף תזונה פחות מסריח: "ללא ריח" או "נטול ריח":

אתגר השום: איזה תוסף תזונה פחות מסריח

רופאי שיניים ועסקים בתחום בריאות הפה יכולים לדבר על ריח רע מהפה (הליטוזיס), שיכול להיגרם לא רק משום אך כן קשור לנושא הכללי של סירחון. על הדרך אפשר למכור מברשת שיניים, משחת שיניים, מנקה לשון, חוט דנטלי, שטיפת פה או טיפול שיננית לניקוי הפה.

אתגר השום

המרשתת מלאה באתגרי שום. הנה שני סוגים נפוצים של אתגרי שום.

אתגר אכילת שום טרי

שן שום טרייה (שום חי) מביאה איתה טעם חריף חזק. תושבי המרשתת זיהו את ההזדמנות ואתגרו אחד את השני לאכול שיני שום טריות ולצלם את התגובות אחרי האכילה. הנה כמה סרטונים של אתגרי שום, מהמתון ביותר לקיצוני ביותר:

אכילת שן שום טרייה למען קמפיין מימון המונים:

אכילת המבורגר מלא רוטב שום ושיני שום. מרכיבי ההמבורגר השונים ממתנים את טעם השום ומקלים על האתגר:

אתגר ההמבורגר עם שום – שוף על סבתא פנינה!

אכילת ראש שום שמכיל 10 שיניים, מספיק לצפות במשך כ-30 שניות ותבינו את הנקודה:

כאב מיידי: אתגר אכילת ראש שום

אכילת 50 שיני שום טריות, זהירות קשה לצפייה:

אכן תמונות קשות: אתגר אכילת 50 שיני שום

הנה עוד כמה אנשים שאוכלים שיני שום טריות. הסתכלו על מגוון התגובות שלהם. איך העובדים שלכם יגיבו? צלמו סרטון reactions לאכילת שן שום טרייה ביום השום:

תגובות שונות לאכילת שן שום חי

אתגר הכנסת שום לאוזן או לאף

אל תכניסו שום לאוזן וגם לא לאף! הבאתי את הדוגמאות הבאות כדי שתדעו ממה להימנע. אם העסק שלכם בתחום הבריאות, תוכלו לדבר על האתגרים האלה ועל ההשלכות הבריאותיות שלהם.

"תראו מה קורה כמכניסים שום לתוך האוזן, התוצאות הפתיעו את כולם" אומרת הפרסומת:

קליקבייט שום באוזן

האם שום באוזן מרפא כאב באוזניים? להיפך, השום עלול להיתקע בתוך תעלת האוזן ולגרום לכאבים. יש בקהל רופא/ת אף-אוזן-גרון?

האם דחיפת שיני שום לנחיריים מקלה על צינון ועל גודש באף? משרד הבריאות אומר שלא:

את הסרטונים הגרפיים של אנשים שהכניסו שום לאף חסכתי לכם. שום הוא ירק בריא, אבל רק אם משתמשים בו נכון.

שום בריא

לשום סגולות בריאותיות רבות. פרסמו פוסט בו תכתבו על יתרונותיו הבריאותיים של השום. ספרו בהרחבה על אליצין (Allicin), החומר הפעיל בשום, על סגולותיו הרפואיות ועל שימושיו השונים ברפואה הטבעית. הסבירו לעוקבים איך להשתמש בשום נגד בעיה רפואית הרלוונטית אליהם, כמו בסרטון הזה שמסביר איך תה שום עוזר נגד סוכרת:

@sukeret.raz

איך שום יכול להיות שיקוי פלא לסוכרתיים, לטרום סוכרתיים ולכל מי שרוצה לשמור על הבריאות שלו? בשום יש אליצין, הוא מוריד סוכר בדם, מוריד כולסטרול, הוא אנטי דלקתי, מפחית זיהומים. ל- סוכרתיים תנגודת האינסולין משתפרת בגלל החומר הזה וחומרים נוספים שיש בשום והדלקתיות פוחתת. תה שום, הוא תה טוב למנוע סיבוכי סוכרת. #סוכרת #סוכרבכמותגבוהה #סוכרבדם #תנגודתאינסולין #היפוךסוכרת #איזוןסוכרת #איזוןסוכר #סוכרתסוג1 #סוכרתסוג2 #סוכרתיים #סוכרתהריון #תה #אליצין #הורדתסוכר #כולסטרול #כולסטרולגבוה #דלקת #שום

♬ צליל מקורי – היפוך סוכרת – רז
שום לסיוע בהיפוך סוכרת

כמו לכל תרופה, גם לשום יש מינון מומלץ והנחיות נטילה נוספות. תווכו את המידע המקצועי המורכב הזה לעוקבים.

שום בריא לבני אדם, אבל רעיל לכלבים ולחתולים – ספרו על זה לעוקבים שלכם.

שום שימושי

מצאו שימושים יצירתיים לשום, למשל דבק שום, דבק טבעי נטול-פלסטיק שיכול למלא סדקים ולחבר חתיכות של זכוכית שבורה:

מיץ שום מחבר בין שברי זכוכית, ההדגמה ב-1:43

סיפורי פולקלור ממדינות שונות אומרים ששום דוחה ערפדים, אנשי-זאב, רוחות רעות ויצורים מזיקים אחרים. תוכלו לצאת עם עוד קמפיין בהובלת דמות של ערפד בסגנון דרקולה, או לספר על ערפדים אמיתיים: שום דוחה יתושים.

סוג אחר של שום מצמיח צמח סגול ונפלא:

אליום, צמח השום, הוא בעל פרח סגול ועגול
צמח השום – אליום

הפיקו סידור פרחים עם צמח האליום:

צמח השום בעונות השנה, סידור פרחי שום

אבל למה לעצור שם?!?!?!

למה לעצור שום? אל תעצרו את השום!

העיירה גילרוי (Gilroy) שבמדינת קליפורניה בארה"ב, נחשבת לבירת השום העולמית (Garlic capital of the world). בכל שנה בחודש יולי מתקיים פסטיבל השום בגילרוי, המשמש לאיסוף תרומות לעמותות מקומיות. הציעו לעוקבים שלכם חופשה בגילרוי סביב יום שישי האחרון בחודש יולי. הסרטון הבא מרחיב על ההיסטוריה של הפסטיבל:

טובים יותר מהצרפתים: פסטיבל השום בגילרוי

השום מכונה "הנוסע" (The Traveler) מכיוון שלאורך ההיסטוריה הוא נדד בין מדינות שונות. באופן דומה הציעו טיסה למדינות בהן מגדלים שום, למשל ארה"ב וסין, או הרכיבו טיול מאורגן בעקבות ההיסטוריה של השום.

"סשה שם שום בסושי": באיזה מקומות אתם תשימו שום? אפשר במאכלים ואפשר במקומות אחרים. רק לא להכניס שום לאף או לאזן.

היסטוריונים מוזמנים לדבר על הקשר של שום למעמד חברתי ולעסוק בביטויים כמו "מסריחים משום" ו"אוכלי שום" (Garlic Eaters) בתור צורת העלבה היסטורית.

אלוף בצלות ואלוף שום – סיפור על זיהוי הזדמנויות עסקיות.

עוגיות שום מסריחות הן בסיס למערך שיעור בנושא אמירת אמת, המיועד לילדי הגן עד כיתה ב'.

במשחק הוידאו Garlic, הדמות הראשית היא איש עם ראש של שום:

איש השום יעשה הכול עבור אלת הסייבר

פעילויות משנים קודמות

חסכתי לכם: רשימת עובדות על שום, איך לקלף שום, לחם שום ופיצה שום, פוסטים עם ערפדים, פוסטים ששואלים איזה מאכל עם שום אתם אוהבים, פושטים ששואלים בכמה שיני שום אתם משתמשים, פוסטים שמבקשים מהקוראים לשתף מתכונים (בפוסטים שראיתי אין תגובות בכלל! עדיף שאתם תשתפו מתכון), מתכונים עם שום אלא אם הם ממש לא נפוצים. רוצים לבלוט? השתמשו בתבלינים האלה:

בארץ

ברשת המזון המהיר ברגר קינג (Burger King) נהנים מהמנה האהובה ביותר שלהם, וופר שום:

בחברת דורות מוצרי שום ותיבול מזמינים את העוקבים לסדנה מקוונת לבישול איטלקי:

במרכז התרבות התל-אביבי "אסיף" עונים על השאלה "מה הטעם האחד שהיית לוקח איתך למאדים?"

בתאגיד הדשנים והכימיקלים "קבוצת חיפה" מסבירים על דשנים שונים המתאימים לסוגי שום שונים:

בסכיני גלובל מציגים את השיטה היפנית לקילוף שום עם סכין קילוף יפנית:

בתבליני מימון מדברים על הבדל בין שום גבישי ושום טחון:

במפלגת ישראל ביתנו מתגאים במחיר השום שירד החודש (אפריל 2022) בזכות פעילות שהובילו חברי המפלגה:

תוכנית הבוקר "העולם הבוקר" מזמינה צופים לתחרות אכילת שום באולפן:

בעולם

במסעדת הראמן Ramenos מגישים תוספת שיני שום צלויות ללא הגבלה למזמינים בישיבה:

בבר היין והבירה 1908 מגישים פופקורן בטעם חמאת שום:

ברשת הפיצריות Little Ceasars מגישים עוד ועוד רוטב שום, כי אין כזה דבר יותר מדי רוטב שום:

@littlecaesars.uk

Embrace that garlic goodness! 🧄😋 #NationalGarlicDay is here so you can drown your pizzas in the irresistible garlic and herb sauce with no excuses needed. 🍕🤤 #LittleCaesars #GarlicHeaven #GarlicSauce #Garlic #GalicLover #GarlicEverything #GarlicPizza #IJustCantGetEnough

♬ i want it i got it – Official Sound Studio

באוניברסיטת פורטלנד לרפואה טבעית מסבירים איך שום מונע כאבים בגרון:

במרפאת השיניים SimpliSmiles מזכירים לשטוף את הפה אחרי אכילת שום:

בחברת ההדברה Home Pest Control Company מלמדים איך להכין תרסיס שום דוחה יתושים:

בקרן ההון-סיכון בנושא חקלאות Omnivore הממוקמת בהודו, צוללים אל מעמקי ההיסטוריה של השום במדינה:

ברשת המזון Bigbasket מציינים ששום יודע להוריד את טמפרטורת הגוף, תוך הפניה לשיר "חם כאן" של הראפר נלי (Nelly):

בקרקס Circus World מנצלים את החיבור של השום למטבח האיטלקי ומנגנים שיר איטלקי מוכר:

חנות המזון המקוונת Les Gastronomes Fine Foods מגישה זר שום במקום זר פרחים:

המסטיק ללא סוכר Excel חושב שריח רע מהפה זה לא סקסי. האם בובת השום בלבוש חושפני המוצגת בפוסט, סקסית מספיק כדי למכור מסטיק לעוקבים?

האומן לילדים Pee-wee Herman ממליץ לשים אטב כביסה על האף:

חנות מוצרי השיער Nora Ross מציגה שמפו עם שום.

הבלוגר Lynn Pryor ממליץ לא לחגוג את היום בפומבי.

בבלוג משחקי המילים Simplicity Lane כותבים בדיחות קרש על ערפדים.

התזונאית צפנת צדוק גורמן מסבירה מה ההבדל בין שום רגיל ושום שחור.

רשת הפיצריות פאפא ג'ונס (Papa Johns) משיקה תליון רוטב-שום להגנה מפני ערפדים.

בחברת הייעוץ הפיננסית Univest ממליצים לא לתת למשכנתא שלכם להסריח כמו שום.

האיגוד האמריקני למחקר הסרטן ממליץ להמתין כ-10 דקות אחרי עיבוד השום לפני שמבשלים אותו, כדי למקסם את כמות האליצין שמונע סרטן.

באתר המתכונים Once a Month Meals הכינו רשימת מתכונים עם שום לפי החלק ביום: ארוחת צהרים, ארוחת ערב ותוספות. שימו לב לחסרונה של ארוחת בוקר עם שום – אולי אתם תמציאו אותה?

צלמו ותייגו

האשטאגים באינסטגרם ליום השום – להעתקה לחצו על הרשימה:

@specialdaysisrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםהשוםהבינלאומי #יוםהשום #יום_השום #יום_השום_הבינלאומי #NationalGarlicDay #GarlicDay

כסף בחינם!

הירשמו לניוזלטר ותקבלו פוסטים על ימים מיוחדים שמתרחשים בעוד 30 יום, כדי שתוכלו לתכנן את המהלכים השיווקיים שלכם מספיק זמן מראש ולהפוך את הימים המיוחדים לכסף! אם לא תאהבו, יש כפתור הסרה בגוף המייל.

מוזר זה בידול! שתפו עם:

עסקים שרוצים יותר לייקים, תגובות, שיתופים ולידים
אנשי/נשות שיווק, פרסום, מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור, משאבי אנוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

עוד ימים מיוחדים בשנה (כסף)

עוד רעיונות מעוררי השראה בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה

השימוש באתר מהווה הסכמה מפורשת למדיניות הפרטיות. קראו אותה, היא לא נושכת.