אל תצאו נעל! יום לנעול את הנעליים שלכם עוסק בנעליים, שעוזרות לנו ללכת, לרוץ, להגן על הרגל מתנאי מזג-האוויר ולעשות עוד הרבה דברים מעניינים.
הכי קל לציין את היום דרך התעסקות בנעליים, למשל:
- לנעול נעליים.
- ללמד ילדים איך לקשור שרוכים בנעליים.
- לתרום נעליים לנזקקים.
אפשר גם לתת ליום פרשנות רחבה יותר, למשל:
- להקפיד לנעול את הנעליים שלכם ולא להתבלבל עם נעליים של מישהו אחר.
- "להיכנס לנעליים של אחרים" ולראות את החיים מנקודת מבט של אדם אחר.
- ללכת בדרך שלכם ולא של אחרים, לעשות דברים כמו שאתם רוצים, להיות עצמאיים וייחודיים.
ביום לנעול את הנעליים שלכם יש מקום גם לפרטי לבוש אחרים שמכניסים אליהם את הרגל, למשל מגפיים, גרביים ואפילו סנדלים.
מה אפשר למכור ביום לנעול את הנעליים שלכם
מוצרים: נעלי ספורט (סניקרס), סנדלים, נעלי עבודה, נעלי נשים, נעלי גברים, נעלי ילדים, נעלי תינוקות, נעלי צעד ראשון, נעליים מינימליסטיות, נעליים טבעוניות, נעלי נוחות, נעלי עקב, נעלי ריצה, נעלי כדורגל (נעלי פקקים), נעלי כדורסל, נעלי אופנה, נעלי ריקוד, נעלי בטיחות, נעלי עבודה, נעליים צבאיות, נעלי פלטפורמה, נעליים אוסטרליות, נעלי טיולים, נעלי הרים, נעלי בית, שרוכים, מגפיים, מגפונים, כפכפים (נעלי אצבע), גרביים, כף נעליים, ארון אחסון לנעליים, ספסל נעליים, מתלה לנעליים, כיסוי נעליים, נעליים בהתאמה אישית, נעליים אורטופדיות, מדרס אורטופדי, משחת נעליים, תרסיס נגד ריח רע בנעל.
עסקים: חנות נעליים, חנות למטיילים (נעליים לטיולים וכל שאר הציוד לטיול), סנדלר (תיקון נעליים), חנות בגדים שמוכרת גם נעליים, חנות אביזרים (פריטים שאפשר להרכיב על נעליים או להשלים בעזרתם לוק עם נעליים), בית ספר לריקוד (נעלי ריקוד, נעלי סטפס), אולם באולינג (נעלי באולינג), מכון כושר ומאמן כושר (נעלי ספורט), חנות רהיטים (אחסון נעליים).
ספרינט של תועלות
חסכתי לכם: קמפיינים שמציגים רק את הנעליים עצמן או דוגמנים ודוגמניות שהם "מתלים אנושיים" לנעליים. רוצים לבלוט? ספרו סיפור: מהן התועלות של המוצר שלכם מלבד יופי? באילו תרחישים ישתמשו במוצר? על אילו אתגרים בחיים המוצר שלכם יעזור להתגבר? אם הבידול שלכם חזק מספיק, לא תפחדו לפרסם נעליים מכוערות, נעליים משעממות או נעליים לשימוש חד-פעמי. הנה כמה רעיונות להשראה:
הקמפיין הזה לנעלי HANDS FREE של SKETCHERS שאפשר לנעול ולחלוץ בקלות ללא שימוש בידיים, מתקשר באופן מדויק את אחד התרחישים הכואבים ביותר בהם צריך לחלוץ נעליים: בידוק בטחוני בשדה התעופה. בקומוניקט שהופץ לתקשורת מפורטים מצבים נוספים, למשל אנשים עם מוגבלות, נשים בהריון ובמהלך טיולים. צפו ב-15 שניות של ערך מרוכז:
קמפיין נעליים רב-תכליתי נוסף הוא הסרטון הזה של Kappa שמציג 8 פריטים שונים ל-8 תרחישים שונים המשתלבים לסיפור אחד:
פרסומת ב-4 שניות: שימו לב לנעליים במעברון היציאה לפרסומות הזה מתוך ערוץ שתיים של לפני הפיצול:
ב-4 שניות טיקטוקיות במיוחד אתם חושפים את הצופים למוצר שלכם בתרחיש שימוש נפוץ (במקרה הזה ריקוד) יחד עם מוזיקה שמעבירה את ערכי המותג. כל זה באריזה קומפקטית ומהודקת – עד שהמשתמש מוצא את כפתור הדילוג, הסרטון כבר נגמר. המותג "מודה" שבסרטון כנראה הומצא לטובת המעברון, אבל המוצר שלכם אמיתי במיוחד. יש לכם 4 שניות פנויות?
ומה אם הבידול שלכם הוא המחיר? יש פרסומת גם לזה. רשת הנעליים הזו כל כך זולה שכוווולם קונים שם. לא רוצים נעליים עם יהלומים? אתם לא מספיק מפונקים!
נעליים יכולות לתת לכם ברכה: בריאות, אהבה, פרנסה. הנעליים האלה עוזרות לכם לחשוב חיובי עם ברכה שרקומה על גבי הנעל. פרויקט מימון ההמונים הזה מומן, בוצע והסתיים, (עסקי) אבל התובנות השיווקיות נשארות אתכם:
אפשר לקחת את השיחה על מחיר לכיוון אחר לגמרי. בקמפיין הזה, נעלי Atoms מוצגות בכוונה בתור נעליים יקרות, תחת הסלוגן "They're not cheap". מתחת לכותרת הזו יש הסבר מפורט על הירידה באיכות שהייתה מתרחשת אם הנעליים היו זולות יותר. בשורה התחתונה, אתם מקבלים את מה שאתם משלמים עליו.
נגמר לכם המקום בטלפון? לא לדאוג, הנעליים האלה מאוחסנות בענן ומתפרסמות בעזרת ענן בצורת נעל:
האם יצרן רכב יכול לייצר גם נעליים? יצרנית הרכב וולוו (Volvo) חילקה נעליים שעוצבו בהשראת המכוניות שלה, כדי לקדם, שימו לב, הליכה ברגל (!) כחלק מגישה של קיימות. הרעיון הוא לקדם הליכה מתי שרק אפשר, במקום לפנות ישר למכונית. הכוונה היא להחליף נסיעות קצרות בהליכה ברגל, למשל לקחת את הילדים לחוג או ללכת לקניות בתוך העיר. בונוס קיימות: הנעליים מיוצרות מחומרים ממוחזרים.
הלכתם מספיק? הקמפיין הזה מציג נעליים עייפות "עם הלשון בחוץ" כדי למכור לכם שירות של השכרת רכב.
נעליים של מפורסמים
דרך נפוצה לפרסם נעליים היא לתת למפורסמים לנעול אותן. לדוגמה, רוצים את הנעליים של הכדורגלן אבי נמני? לכו למגה ספורט:
רוצים לרקוד כמו אנה ארונוב? לכו לאלדו:
גם "אחים של" ו"בנים של" יכולים לסגור את הפינה:
בדרך כלל, נעליים של מפורסמים הן חלק בלתי נפרד מהמיתוג ומסיפור החיים של מי שנועל אותן. איזו דמות מפורסמת תנעל את הנעליים שלכם? זו יכולה להיות דמות אמיתית או בדיונית, למשל:
- המגפיים האדומות של העיתונאית העצמאית אור-לי ברלב, שהפכו לשם נרדף לעיתונאית עצמה.
- המגפיים של בוטס הקוף המדבר בסדרה "מגלים עם דורה" (Dora the explorer).
- המגפיים של החתול במגפיים מאגדת הילדים המפורסמת או בגרסה של דרימוורקס בסדרת סרטי "שרק" (Shrek) ו"החתול של שרק" (Puss In Boots).
- הנעליים האדומות של דורותי גייל בסיפור ה"הקוסם מארץ עוץ".
- נעלי הזכוכית של סינדרלה, שמתאימות לה בדיוק.
- הנעליים המכונפות של האל היווני הרמס.
- "נעלי קיפי", נעלי הבית של קיפי בן קיפוד מ"רחוב סומסום".
- הנעליים של סוניק הקיפוד שמהוות חלק בלתי נפרד מהריצה המהירה שלו:
- הנעליים בסרט "גשם של פלאפל" – הן לא יורדות:
איסוף נעלי ספורט
"סניקרהדס" הם אספנים של נעלי ספורט (סניקרס) נדירות ויקרות. סניקרהדס מוכנים לשלם מאות ואלפי שקלים על זוג נעליים, אם הן חלק ממהדורה מוגבלת או מספרות סיפור של אישיות מפורסמת. לכו איתי אל תוך סיבי הנעל:
כאן אפשר לקרוא כתבה מעמיקה יותר על תרבות הסניקרס בישראל וכאן תוכלו לקרוא מילון מונחים שכל סניקרהד חייב להכיר.
אתם סניקרהדס? הראו לעוקבים את אוסף הנעליים שלכם ועל הדרך צרפו איזה קישור שותפים או קוד קופון לחנות שאיתה אתם עובדים:
אתם מייצרים נעליים? השיקו מהדורה מוגבלת כדי למשוך אספנים, הפיקו סניקרקון (כנס מכירת סניקרס) או העמידו זוג נעליים מיוחד למכירה פומבית בבית מכירות פומביות. אולי תמצאו השראה גם בסרטון בנושא ההיסטוריה של הסניקרס, שמכסה כמה מהלכים שיווקיים בולטים:
אתר המסחר eBay זיהה את מגמת הסניקרהדס והקים "אקדמיית נעליים" שבה לומדים איך למכור נעליים ביד-שניה מנקודת מבט שיווקית, חשבונאית ומשפטית. הם כנראה ממש רצו לעודד מכירת סניקרס בפלטפורמה שלהם. כמו שסניקרהדס הם משפיענים בקהילת אספני הנעליים, גם בקהילת הלקוחות שלכם יש משפיענים – איך תזהו אותם? איזו פעילות תערכו כדי להעצים אותם ולעודד פרסום חיובי שלכם? איזו אקדמיה אתם תקימו?
"סניקר דרופ" (Sneaker drop) הוא השקה של נעליים במהדורה מוגבלת, שלרוב יוצרת תור ארוך של סניקרהדס (אספני נעליים) מול החנות. יש השקות בהן אנשים עומדים אחד אחרי השני בתור פיזי ויש השקות עם תור וירטואלי אליו נכנסים בעזרת הטלפון הנייד. בעזרת קו הטלפון הסלולרי המוצג בפרסומת, אספני הנעליים יכולים להירשם להשקה דרך הנייד ולהשיג את הנעליים הטריות ביותר במהירות. הפרסומת הזו מצליחה לחבר בין הקו (line) של התור, הקו של החיבור המקוון (online) וקו הטלפון (phone line) הסלולרי המהיר שדרכו מתבצעת ההרשמה:
איך המוצר או השירות שלכם קשור לנעליים? איך השירות שלכם משפר את המהירות של הלקוחות?
ייצור נעליים
איך מייצרים נעליים? צלמו את תהליך הייצור של הנעליים שלכם כמו שעשו ב-New Balance וב-Vans. הקפידו לתווך לצופים כל שלב ושלב, כמו שעושים בסרטון הזה:
הדף הזה מציג את ההיסטוריה של ייצור נעליים. בסוף הדף מוצגת מכונה המהווה חלק מפס ייצור לנעליים, שגם אותה אפשר למכור.
יש נעליים המיוצרות במפעל ויש נעליים שמכינים בצורה ידנית, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, נעליים שהן יצירת אמנות:
מהי יצירת האמנות בעסק שלכם? מהו המוצר או השירות בו אתם גאים במיוחד? הראו לעוקבים איך אתם מכינים את היצירה שלכם. האהבה שאתם מכניסים לתהליך, היא חלק מהבידול שלכם.
סניקרהדס שאוספים נעלי ספורט נדירות, הן הזדמנות בשביל יצרני נעליים להשיק נעלי ספורט במהדורה מוגבלת. גם עסקים שאינם בתחום ההנעלה יכולים להשיק נעליים ממותגות, כמו שעשו ב-Apple וב-HP:
צרו נעליים ייחודיות באמת בעזרת איור על נעליים, כמו בשיתוף הפעולה האמנותי הזה:
איזה שיתוף פעולה אתם תעשו? חישבו על שירות משלים לנעליים, למשל אימון ריצה לרוכשים נעלי ריצה. לא חובה אימון פנים מול פנים, אפשר בווידאו או באפליקציה ייעודית לאמונים ומי שקונה נעליים יקבל קוד קופון או קישור סודי לפתיחת התוכן. שיתוף הפעולה עובד גם בכיוון השני, למשל מי שנרשם לחוג ריקוד מקבל קופון הנחה לקניית נעלי ריקוד בחנות שעובדת עם המדריכים של החוג.
שמרו על הנעליים שלכם
תחזוקת נעליים
שמרו על הנעליים שלכם במצב טוב כדי להשתמש בהן לאורך זמן. למדו את העוקבים איך לנקות את הנעליים שלהם, איך למנוע בלאי מואץ ואיך לאחסן נעליים כדי להאריך את חייהן. זו הזדמנות לפרסום עבור בעלי מקצוע שמתקנים נעליים, למשל סנדלרים, יצרני נעליים בהתאמה אישית שאמורות ללכת עם הלקוח לאורך שנים, יצרנים של חומרי ניקוי לנעליים ומי שמוכר ארונות ופתרונות אחסון לנעליים.
כבר ב-1958 נטען בפרסומת למשחת נעליים שהמשחה היא כמו מזון לנעל. עוד נטען כי שימוש במשחה יחזיר לנעליים את "ברק נעוריהן" וישמור על צבען ועל יופיין. בעזרת משחת הנעליים שבפרסומת, הנעליים יהפכו ל-לא פחות מאשר כרטיס הביקור של הלקוח וחלק בלתי נפרד מהזהות שלו (!) או כלשון הפרסומת "יש המכירים את האדם לפי פניו ויש המכירים אותו לפי נעליו". צפו בפרסומת למשחת נעליים פרימאלין. אילו סופרלטיבים מרחיקי לכת תוכלו לספר על המוצר שלכם? אל תחסכו בדרמה, כי רגש מוכר.
קללות בפרסומות – הולך? צפו בסרטון רווי הגסויות הבא, שבמקביל מצליח לתקשר את התועלות של שני מוצרי ניקוי לנעליים תוך 23 שניות קצרות במיוחד. אם ברקוני מדבר גסויות חופשי וממשיך לקבל קמפיינים, אולי גם אתם יכולים. בטח יש קהל שזה מתאים לו. זו לא פרסומת, אני חוזר, "לא מדובר בפרסומת":
אם יצא לכם להתגבר על אתגר גדול או לערוך שינוי משמעותי בחיים שלכם, אולי יש אנשים בסביבה שאינם מוכנים להשלים עם ההצלחה שלכם ומנסים בכל הזדמנות לפגוע לכם במצב הרוח, אולי כי קל יותר להוריד לאחרים מאשר להצליח בעצמך. יודעים מה? הציעו להייטרים (שונאים) האלה לצחצח לכם את הנעליים:
גניבת נעליים
שמרו על הנעליים שלכם כדי שלא יגנבו אותן. גניבת נעליים יכולה להימנע ע"י מאבטחים ומצלמות אבטחה. נעליים שנגנבו יכולות להימצא ע"י חוקר פרטי 1 וחוקר פרטי 2.
מלי לוי "נעצרה" על גניבת נעליים במסגרת קמפיין לרשת הנעלה שהנעליים שלו שוות כל כך שאי אפשר לעמוד בפיתוי לגנוב אותן.
אם הנעליים שלכם נמכרות במחיר נמוך, תוכלו להגיד שהן כמו "גניבה" או באנגלית steal.
בחנות הזו מותר לגנוב נעליים, אם תצליחו להתחמק מהשומר, שהוא במקרה אלוף בריצת ספרינט:
צעד משנה חיים
הציגו סיפורים בהם הנעליים הן חלק מהסיפור. הפנו את הזרקור לא אל הנעליים עצמן, אלא אל האדם (או החתול) שמשתמש בהן – הראו איך הנעליים עוזרות להם לפתור בעיות, להתגבר על קשיים ולהשיג מטרות.
עם נעליים
רוצות לתפוס בן זוג? הנעליים האלה מהמותג "ניין ווסט" יעזרו לנשים "לצוד בעל". לטעמי זו הצגה מדויקת של התועלת מהמוצר במינימום מילים – נעליים מנומרות שיודעות לצוד את תשומת הלב של הבחור שאולי יהיה הבעל לעתיד. לכו לפרסם, נמרות.
הזמרת נונו מנסה לצוד בעל עם השוז טופ שלה. "האם אתה מבחין בי?"
האם גם אתם, כמו נונו, רוצים צומי? מה תעשו כדי שיבחינו בכם? איזה לוק תרכיבו כדי ליצור רושם ראשוני בלתי נשכח?
נתקעתם בפקק תנועה? עם הנעליים של נייקי תוכלו לרוץ החוצה:
הנעליים הנכונות יהפכו אתכם לכוכבי קולנוע ויעזרו לכם לבצע פעלולים מסובכים. צפו בנעליים שיעזרו לכם לצאת מאזור נוחות:
פיט החתול נעל את הנעליים הלבנות שלו ושר שיר שמח. לפתע קרה משהו ששינה את הנעליים. פיט המשיך לשיר, כי הכול טוב:
לא משנה במה אתם דורכים, המשיכו ללכת ולשיר את השיר שלכם, כי הכול טוב. דרך הנעליים אתם יכולים לדבר על חוסן נפשי שעוזר לנו להתאזן מחדש אחרי שינויים בלתי צפויים. האם היה שינוי גדול מולו התמודדתם לאחרונה? שתפו את העוקבים בקושי ובדרך בה התגברתם עליו.
בלי נעליים
נעליים יכולות לשנות את החיים שלכם גם בהיעדרן. תראו מה קרה כשמר בין (Mr Bean) איבד את הנעל שלו:
מה יקרה אם אנשים שנועלים את הנעליים שלכם יורידו אותן? דרך אילו ערוצי הפצה יצירתיים תוכלו לספק נעליים ללקוחות שלכם?
נסיעה לביקור של קרוב משפחה יכולה לזמן בדרך התנסויות בלתי-צפויות. כשנסענו העירה לבקר את דוד אפרים, קרו הרבה דברים מעניינים:
איך העסק שלכם מתייחס לאנשים "עם חורים בגרביים"? איך אתם תורמים לקהילה? כתבו פוסט בנושא אחריות תאגידית בארגון שלכם. דרך אפשרית לתרום לקהילה היא תרומת נעליים, לדוגמה שאריות מעונות קודמות, רשימת גופים שאוספים בגדים לתרומה ומפת ארגונים מתעדכנת. בונוס למבוגרים שביניכם: גרסה נוסטלגית של השיר בביצוע מנחי ערוץ הילדים מתוך קלטת הווידאו "הכבש הששה עשר".
תמיד אפשר לצעוד נגד הזרם ולוותר על נעליים לגמרי, כמו האיש שוויתר על נעליים והולך יחף:
נכנסים לנעליים גדולות
יום לנעול את נעליים שלכם הוא הזדמנות "להיכנס לנעליים" של אנשים אחרים ולראות את העולם מנקודת המבט של אדם אחר. לאילו נעליים תיכנסו? אולי לנעליים של אנשים מחוסרי דיור? ביום לנעול את הנעליים שלכם תוכלו להיכנס לנעליים של כל אדם או סקטור חברתי שתרצו לתת להם חשיפה. חשבו על דרך לסייע להם מעבר לחשיפה עצמה, אולי פעילות הקשורה לערכי המותג שלכם.
איך זה לשים את עצמך בנעליים של אחרים? שימו לב למגוון נקודות המבט שרואים דרך זוגות נעליים שונים וגם ל-Pack Shot המושלם שמופיע בסוף:
נעליים של משאבי אנוש
עולם הגיוס יכול להשתמש בנעליים כדי לגייס בכירים. אם אתם מחפשים מישהו שייכנס לנעליים הגדולות של בעל התפקיד היוצא, השתמשו בנעליים בתור מודעת דרושים בלתי שגרתית.
מנהלים יכולים להיכנס לנעליים של העובדים שלהם ולגלות את הארגון מנקודת מבט שונה לגמרי, כמו בתוכניות הטלוויזיה "בוס בהסוואה" ו"בחזרה לתחתית".
הסדרה "בוס בהסוואה" (Undercover Boss) שהגרסה הישראלית שלה שודרה בערוץ 2 (רשת) מכניסה מנכ"לים ומנהלים בכירים לארגונים של עצמם, בתור עובדים חדשים. המנהלים עוברים מייקאובר כללי שמשנה את המראה שלהם כדי שהעובדים לא יזהו אותם, כנראה מתוך הנחה שהדברים שנאמרים ל"בוס בהסוואה" שמתחזה לעובד חדש, לא היו נאמרים למנהל עצמו, פנים מול פנים. הנה כמה קטעים מהתוכנית, 2 מהגרסה הישראלית ו-2 מהגרסה האמריקנית:
ביקורות על "בוס בהסוואה" אומרות שזה תרגיל הניתוח-העסקי הטוב ביותר ושזו תוכנית הריאליטי הכי מציאותית שיש. מנקודת המבט שלי, אם מנהל צריך הסוואה כדי לדבר עם העובדים שלו, משהו בסיסי בארגון שבור. עוד בוס בהסוואה.
הסדרה "בחזרה לתחתית" (Back to the Floor) ששודרה בישראל בערוץ 8 של הוט, היא פורמט שבו מנכ"לים של חברות גדולות מצטרפים לתפקידי תפעול במקומות שונים בארגון. בפורמט הזה אין מרכיב של הסוואה – המנהלים הבכירים מגיעים בתור עצמם, בציפייה שהעובדים לא יחסכו מהם ביקורת וישתפו בכל הבעיות הקשות ביותר. מאתגר במיוחד להעמיד את עצמך לביקורת פנים מול פנים, אך מצד שני זהו מעשה שמשדר שקיפות ואמון בצוות העובדים. אז איך זה עובד? צפו ב-2 ימי "בחזרה לתחתית" שנערכו בהשראת הסדרה:
קראו ביקורת על הסדרה וצפו בפרק מהגרסה הישראלית (חברת תעופה) ובפרק מהגרסה הבריטית (רכבת).
ערכו בארגון שלכם יום "בחזרה לתחתית" ותנו למנהלים לעבוד בתפקידי תפעול במחלקות שלהם. תוכלו גם להחליף בין עובדים ביחידות ארגוניות שונות כדי להבין את הבעיות עליהן העובדים שלכם אולי לא מדווחים ולשפר את התקשורת הפנים-ארגונית שלכם.
הולכים לסרט
סיפורים של החלפת נקודת מבט באמצעות נעליים קיימים גם בקולנוע, התחילו בעזרתם דיון בנושא נקודת המבט שלי אל מול האחר, תקשורת בין-אישית, אמפטיה והתחשבות אחד בשני.
בסרט "הסנדלר" (The Cobbler) יש מכונת תפירת נעליים קסומה המאפשרת לנעול נעליים ולהיראות כמו הבעלים שלהן:
בסרט "האיש עם הנעל האדומה" (The Man with One Red Shoe) כולם חושבים שאזרח תמים הוא מרגל, מה שמוביל לשרשרת של אירועים מצחיקים, והכול בגלל החלפה של נעל:
לזרוק נעליים
גרפיטי של נעליים
נעליים על חוטי חשמל – האם הן סימון של תחנת סמים, ציון של רגע מכונן בחיים או בכלל צורה של אמנות? לתופעה קוראים תליית נעליים (shoe tossing), כבילת נעליים, או שופיטי (shoe + graffiti) ויש לה לא מעט פרשנויות, למשל:
- מעשה של בריונות, לזרוק נעליים של מישהו כדי שלא יוכל להשיג אותן.
- סימון טריטוריה של פושעים.
- ציון אירוע אישי, למשל חתונה או סיום שנת הלימודים.
- חיילים שסיימו הכשרה או השתחררו מציינים את האירוע.
- דרך יצירתית להיפטר מנעליים ישנות 😉
- השלכת נעליים של אדם שמת כדי שייקח אותן בחזרה כשיחזור בתחיית המתים.
- לציין סיום של תקופה. הנעליים מסמלות תקופה שנשארת מאחור.
מה המשמעות של תליית נעליים בישראל? זה תלוי:
איך תשתמשו בתופעת תליית הנעליים בקמפיין הבא שלכם? הקפידו לא ללכלך את הסביבה ולא להפריע לתשתית החשמל. מי שעורך סיורי גרפיטי יכול להציע גם סיורי שופיטי. תנו לעוקבים לזרוק נעליים ישנות למיכל איסוף ממותג ואז מחזרו את הנעליים או העבירו אותן לתרומה. הכינו דף אינטרנט עם כבל חשמל וירטואלי ותנו לעוקבים לתלות נעליים תוך ציון מאורע חשוב שקרה להם. בטוח יהיו לכם עוד רעיונות – השמיים (או כבל החשמל) הם הגבול.
הנעל של האבא שלך
בתרבות הערבית, הטחת נעל במישהו נחשבת עלבון. אנשים מהחברה הערבית, וגם משאר העולם, מטיחים נעליים זה בזה בהזדמנויות שונות ומגוונות.
הטלת נעל מתוקשרת במיוחד היא שתי הנעליים שהושלכו אל עבר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הבן ע"י עיתונאי עיראקי:
האירוע הסמלי הזה הפך במהירות ל-מם (Meme), קיבל תגובות מגוונות ברחבי המרשתת ובמשך תקופה מסוימת, המפעל שייצר את הנעליים שהושלכו הגדיל את כוח האדם שלו כדי לעמוד בעומס ההזמנות.
כולם זורקים נעליים על כולם! הנה כמה דוגמאות:
- הכדורגלן ויקטור פאצ'ה זרק את הנעל שלו על שוער הקבוצה היריבה.
- שחקן הכדורגל יואב זיו בעט נעל אל הקוון.
- הזמרת קארדי בי זרקה נעל על הזמרת ניקי מינאז'.
- עצורה השליכה נעל על שופטת בבית משפט השלום בבאר שבע.
- נאשם זרק נעל על השופט בבית המשפט המחוזי בירושלים.
- נאשם זרק נעל על נשיאת בית המשפט העליון.
- מטופל בבית חולים זרק נעל על האחות.
- אמא של תלמיד זרקה נעל על המורה.
- אזרח זרק נעל על ראש ממשלת אוסטרליה.
- מישהו זרק נעל על נשיא איראן אחמדינג'אד.
- עיתונאי השליך נעל על שר הפנים בהודו.
- שחקן בייסבול בארה"ב השליך נעל של שחקן הקבוצה היריבה (ב-00:04 בקצה הימני של המסך).
- תושבת לבנון השליכה נעל על וידאו של חסן נסראללה.
- תושבי עיראק השליכו נעליים על תמונות של חמינאי.
- סטודנט השליך נעל אל עבר יו"ר קרן המטבע העולמית.
- אישה השליכה נעל על הילרי קלינטון בזמן נאום בחירות.
- רשימת אירועי זריקת-נעליים היסטוריים.
מה יש לכם להגיד על זריקות הנעליים המתוקשרות הללו? האם הן תופעה אלימה שיש להכחיד או צורת ביטוי לגיטימית? איך אפשר למנוע תעופת נעליים? איך אפשר להתגונן מנעל שנזרקת לכיוון שלכם? על מי הייתם זורקים נעל מטאפורית? האם תסכימו שיזרקו עליכם נעל כדי לקדם את העסק שלכם?
השלכת נעליים פוליטית היא עסק רציני שנוגע בתחומים כמו פיזיקה, אווירודינמיקה ובליסטיקה. נצלו את ההזדמנות כדי ללמד את העוקבים שלכם קצת מדע:
עוד נעליים מעופפות
בפרסומת הזו לא מתביישים וזורקים נעל על עובר אורח. ואז גם את הנעל השנייה. המציג הינו שחקן ואף קרחת לא נפגעה בהכנת פרסומת זו. מהו המהלך הנועז והבלתי-מתנצל שאתם תעשו כדי לקדם את המוצר שלכם?
מגשרים ועורכי דין בתחום המשפחה והגירושין, הסבירו למה בטקס גירושין אין יריקות ואין זריקת נעליים.
האם נעליים הן מוצר מקיים? האם אפשר להשליך נעליים ישנות לאשפה בלי לפגוע בסביבה? האם יש חלופות סביבתיות יותר?
עסקים בתחום הספורט מוזמנים למכור "נעלי זריקות" (throwing shoes) לזריקת דיסקוס, כדור ברזל ופטיש.
אחרי שזרקנו נעליים בואו נבדוק מה קורה כשהן נוחתות: האם נעלי VANS נוחתות תמיד על הצד הנכון? אתגר ה-VANS התפתח במקרה בעקבות ציוץ שהציג זוג נעליים נזרק אל הרצפה ונוחת כאשר הסוליות כלפי מטה. אזרחי המרשתת מיהרו לזרוק את הנעליים שלהם ולתעד, בלי להתעניין בעיצוב של נעלי סקייטרים או בעיצוב נעליים בכלל. קבלו טעימה:
האם תתנו לעוקבים לזרוק אחד על השני נעליים מהמותג שלכם? האם גם אתם "נוחתים תמיד על הרגליים"? איזה אתגר אתם תערכו סביב המוצר שלכם?
סייבר-נעליים
סניקר בוט (Sneaker Bot) הוא תוכנה שיודעת לקנות כמויות גדולות של מוצר עם היצע מוגבל, כדי למכור אותו בהמשך ברווח גבוה, תופעה שנקראת ספסרות. בוטים של ספסרות יפריעו לכם לקנות כרטיס מסך, פלייסטיישן 5, כרטיס להופעה, לחדש דרכון ו… כן גם נעליים.
השם סניקר בוט כנראה קשור לסניקרהדס (Snickerheads) שהם אנשים שאוהבים נעלי ספורט נדירות. סניקרבוטים נקראים גם מעכרבוטים או גרינצ'ים (על שם הגרינץ', היצור הירוק שגנב את חג המולד בספר של דוקטור סוס).
חברות סייבר, הציעו ללקוחות שלכם דרכים להתמודד עם סניקר-בוטס בפרט ועם בוטים בכלל.
בא עם גרביים
מה היו עושות הנעליים בלי גרביים? יום לנעול את הנעליים שלכם הוא הזדמנות למכור גם גרביים. הציגו לראווה את העיצובים המופרעים ביותר שלכם, השיקו קולקציה חדשה, תנו הטבה על גרביים למי שרוכש נעליים, חלקו גרביים ללקוחות שלכם כמו שעשו ברכבת ישראל ביום חורף קר וגשום, הראו איך מעצבים גרביים או הקריאו את הספר "בא עם גרביים" מאת דוקטור סוס:
אבל למה לעצור שם?!?!?!
הגישו סטייק בטעם סוליה של נעל.
ספרו על עקבות של נעליים ואיך הן עוזרות לפענח פשעים.
"אל תצאו נעל, קנו את (המוצר שלכם)".
איטליה ארץ המגף: טיסה לאיטליה, חופשה באיטליה, לימוד איטלקית.
האם אפשר להשתמש במוצר שלכם עם נעליים? לדוגמה, עסקים בתחום הרכב יכולים לענות על השאלה האם אפשר לנהוג עם כפכפים.
מותג הנעליים Team Vitality ביקש לציין יום הולדת 10 ולשקף את השינויים שעברו עליו במשך השנים. הם יצרו משחק וידאו ש-100 הראשונים שמסיימים אותו יכולים להזמין נעליים במהדורה מוגבלת. כאן קוראים הסבר על הקמפיין וכאן משחקים.
חנויות צעצועים יכולות להציע סקייטבורד צעצוע עם נעלי צעצוע תואמות:
"אתה האבן בנעל כשאני רצה לרכבת ומאחרת בשנייה": אבן בנעל היא ביטוי ליחסים המורכבים שבין הזמרת נומקה (Nomke) ובן הזוג שלה. מהן האבנים בנעליים שלכם? איך אתם מתגברים עליהן? איך תוכלו לעזור לעוקבים שלכם להתמודד עם אבן מטאפורית בנעל?
לא כל הנעליים נוחות. תוכלו למשל להתייחס לתופעת כריכת הרגליים בסין, תופעה המכונה גם "קשירת רגליים", "כריכת רגליים" ו"רגלי לוטוס", או לנקודת הקיצון השנייה, שהיא מגמת הנעליים המינימליסטיות (נעלי ברפוט) שמנסות לשחרר את כפות הרגליים מלחצים מיותרים.
גם קופסת הנעליים היא הזדמנות עסקית. אפשר למשל להכין מקופסת הנעליים בית בובות מהמם:
מה המותג שלכם יעשה עם קופסת נעליים?
אם קושרים שרוכים, אפשר גם לקשור בין אנשים? מה היה קורה אם כל אזרחי העולם היו מתאחדים סביב העובדה הפשוטה, שקצה של שרוך הנעל נקרא…
לא משנה מה תעשו ובאיזה נתיב תלכו, אל תפסיקו לפרסם, כי אין דבר כזה יותר מדי נעליים:
צלמו ותייגו
@SpecialDaysIsrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםלנעולאתהנעלייםשלכם #יום_לנעול_את_הנעליים_שלכם #PutOnYourOwnShoesDay #PutOnYourShoesDay
פעילויות משנים קודמות
שימו לב: פוסטים שהתפרסמו בחודש מרץ כנראה מתייחסים ליום "לתת נעליים לעולם" (National Shoe The World Day), שהוא קמפיין תרומת נעליים עם נקודת מבט צרה יחסית על נושא הנעליים. גם היום הזה עוסק בנעליים כך שתוכלו לקבל השראה גם ממנו.
בתחילת סידור רשימה להעיף את השנים. מבחינת הקוראים זה פוסט חדש.
מהארץ
צה"ל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מראה איך מייצרים נעליים צבאיות.
גם צה"ל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מציג את 'הסינדרלה של צה"ל', אזרחית עובדת צה"ל בשם שרית, שאחראית על כל תחום ההנעלה בכל היחידות. מי אחראי על תחום ההנעלה בעסק שלכם? האם אתם מכירים "סיפור סינדרלה" בתחום העיסוק שלכם?
מהעולם
בחנות הנעליים של סטאן מלמדים ילד איך לנעול נעליים.
אפליקציית בקרת ההורים Safes מדגימה שתי שיטות לקשירת שרוכים:
העמוד הרשמי של הסדרה "מר בין" (Mr. Bean) משתף קטע שבו מר בין מאבד את הנעל שלו:
בקניון Nexus Seawoods במומבאי אומרים "יש לי יותר מדי נעליים – אמר אף אחד אף פעם" ומציינים בתיאור הפוסט שורה ארוכה של מותגי נעליים שאפשר למצוא בקניון:
מאמן הכושר Bharath Gowda ממליץ לא לכעוס אם דורכים לכם על הנעליים, פשוט לקנות זוג חדש:
חנות הגאדג'טים והמתנות Fun Pack Shop ממליצה "לקשור שרוכים ולכבוש את היום":
פוסט שהופק לא במסגרת היום אך בכל זאת רעיון שימושי: במותג הנעליים Clarks מצלמים את הנעליים של צוות העובדים. יש לכם עובדים והם נועלים נעליים? גם אתם יכולים לצלם סרטון כזה: