יום לנעול את הנעליים שלכם: נעליים מסודרות על מדפים - לאילו נעליים תיכנסו היום?

יום לנעול את הנעליים שלכם (Put on Your Own Shoes Day) יחול ב-6 בדצמבר 2025

עשוי להכיל קישורי שותפים שעוזרים לאתר להרוויח מרכישות.

אל תצאו נעל! יום לנעול את הנעליים שלכם הוא חג חשוב שעוסק בנעליים, אשר עוזרות לנו ללכת, לרוץ, להגן על הרגל מתנאי מזג-האוויר ולעשות עוד הרבה דברים מעניינים.

למפרסמים הכי קל לציין את היום דרך פרסומת שעוסקת בנעליים, למשל:

  • לנעול נעליים.
  • ללמד ילדים איך לקשור שרוכים בנעליים.
  • לתרום נעליים לנזקקים.

אפשר גם לתת ליום פרשנות רחבה יותר, למשל:

  • להקפיד לנעול את הנעליים שלכם ולא להתבלבל עם נעליים של מישהו אחר.
  • "להיכנס לנעליים של אחרים" ולראות את החיים מנקודת מבט של אדם אחר.
  • ללכת בדרך שלכם ולא של אחרים, לעשות דברים כמו שאתם רוצים, להיות עצמאיים וייחודיים.

בחג חשוב כמו יום לנעול את הנעליים שלכם יש מקום גם לפרטי לבוש אחרים שמכניסים אליהם את הרגל, למשל מגפיים, גרביים ואפילו סנדלים.

מה אפשר למכור ביום לנעול את הנעליים שלכם

מוצרים: נעלי ספורט (סניקרס), סנדלים, נעלי עבודה, נעלי נשים, נעלי גברים, נעלי ילדים, נעלי תינוקות, נעלי צעד ראשון, נעליים מינימליסטיות, נעליים טבעוניות, נעלי נוחות, נעלי עקב, נעלי ריצה, נעלי כדורגל (נעלי פקקים), נעלי כדורסל, נעלי אופנה, נעלי ריקוד, נעלי בטיחות, נעלי עבודה, נעליים צבאיות, נעלי פלטפורמה, נעליים אוסטרליות, נעלי טיולים, נעלי הרים, נעלי בית, שרוכים, מגפיים, מגפונים, כפכפים (נעלי אצבע), גרביים, כף נעליים, ארון אחסון לנעליים, ספסל נעליים, מתלה לנעליים, כיסוי נעליים, נעליים בהתאמה אישית, נעליים אורטופדיות, מדרס אורטופדי, משחת נעליים, תרסיס נגד ריח רע בנעל.

עסקים: חנות נעליים, חנות למטיילים (נעליים לטיולים וכל שאר הציוד לטיול), סנדלר (תיקון נעליים), חנות בגדים שמוכרת גם נעליים, חנות אביזרים (פריטים שאפשר להרכיב על נעליים או להשלים בעזרתם לוק עם נעליים), בית ספר לריקוד (נעלי ריקוד, נעלי סטפס), אולם באולינג (נעלי באולינג), מכון כושר ומאמן כושר (נעלי ספורט), חנות רהיטים (אחסון נעליים).

ספרינט של תועלות

חסכתי לכם: קמפיינים שיווקיים שמציגים רק את הנעליים עצמן או דוגמנים ודוגמניות שהם "מתלים אנושיים" לנעליים. רוצים יותר שיתופים? ספרו סיפור: מהן התועלות של המוצר שלכם מלבד יופי? באילו תרחישים ישתמשו במוצר? על אילו אתגרים בחיים המוצר שלכם יעזור להתגבר? אם הבידול שלכם חזק מספיק, לא תפחדו לפרסם נעליים מכוערות, נעליים משעממות או נעליים לשימוש חד-פעמי. הנה כמה רעיונות להשראה:

הקמפיין הזה לנעלי HANDS FREE של SKETCHERS שאפשר לנעול ולחלוץ בקלות ללא שימוש בידיים, מתקשר באופן מדויק את אחד התרחישים הכואבים ביותר בהם צריך לחלוץ נעליים: בידוק בטחוני בשדה התעופה. בקומוניקט שהופץ לתקשורת מפורטים מצבים נוספים, למשל אנשים עם מוגבלות, נשים בהריון ובמהלך טיולים. צפו ב-15 שניות של ערך מרוכז:

את נעלי HANDS FREE אפשר לנעול ולחלוץ ללא ידיים
סרטון נוסף של נעלי HANDS FREE שמראה אישה בהריון, אישה מבוגרת וגבר ששתי ידיו תפוסות

קמפיין נעליים רב-תכליתי נוסף הוא הסרטון הזה של Kappa שמציג 8 פריטים שונים ל-8 תרחישים שונים המשתלבים לסיפור אחד:

קמפיין רב-תכליתי בלי לוותר על סטוריטלינג

פרסומת ב-4 שניות: שימו לב לנעליים במעברון היציאה לפרסומות הזה מתוך ערוץ שתיים של לפני הפיצול:

ערוץ 2 מעברון פרסומות עם נעליים

ב-4 שניות טיקטוקיות במיוחד אתם חושפים את הצופים למוצר שלכם בתרחיש שימוש נפוץ (במקרה הזה ריקוד) יחד עם מוזיקה שמעבירה את ערכי המותג. כל זה באריזה קומפקטית ומהודקת – עד שהמשתמש מוצא את כפתור הדילוג, הסרטון כבר נגמר. המותג "מודה" שבסרטון כנראה הומצא לטובת המעברון, אבל המוצר שלכם אמיתי במיוחד. יש לכם 4 שניות פנויות? היעזרו בסוכנות פרסום לעסקים כדי לנצל אותן בצורה מיטבית.

ומה אם הבידול שלכם הוא המחיר? יש פרסומת גם לזה. רשת הנעליים הזו כל כך זולה שכוווולם קונים שם. לא רוצים נעליים עם יהלומים? אתם לא מספיק מפונקים!

אתם לא מספיק מפונקים: פרסומת לנעלי גלי

נעליים יכולות לתת לכם ברכה: בריאות, אהבה, פרנסה. הנעליים האלה עוזרות לכם לחשוב חיובי עם ברכה שרקומה על גבי הנעל. פרויקט מימון ההמונים הזה מומן, בוצע והסתיים, אבל התובנות השיווקיות נשארות אתכם:

סוכנויות שיווק יכולים לקחת את השיחה על מחיר לכיוון אחר לגמרי. בקמפיין הזה, נעלי Atoms מוצגות בכוונה בתור נעליים יקרות, תחת הסלוגן "They're not cheap". מתחת לכותרת הזו יש הסבר מפורט על הירידה באיכות שהייתה מתרחשת אם הנעליים היו זולות יותר. בשורה התחתונה, אתם מקבלים את מה שאתם משלמים עליו.

נגמר לכם המקום בטלפון? לא לדאוג, הנעליים האלה מאוחסנות בענן ומתפרסמות בעזרת ענן בצורת נעל:

https://www.youtube.com/watch?v=VN4kTkQM478
נעלי נייקי אווריריות שאפשר לראות דרך קוד QR

האם יצרן רכב יכול לייצר גם נעליים? יצרנית הרכב וולוו (Volvo) חילקה נעליים שעוצבו בהשראת המכוניות שלה, כדי לקדם, שימו לב, הליכה ברגל (!) כחלק מגישה של קיימות. הרעיון במהלך השיווקי הזה הוא לקדם הליכה מתי שרק אפשר, במקום לפנות ישר למכונית. הכוונה היא להחליף נסיעות קצרות בהליכה ברגל, למשל לקחת את הילדים לחוג או ללכת לקניות בתוך העיר. בונוס קיימות: הנעליים מיוצרות מחומרים ממוחזרים.

הלכתם מספיק? הקמפיין הזה מציג נעליים עייפות "עם הלשון בחוץ" כדי למכור לכם שירות של השכרת רכב.

פרסומת

נעליים של מפורסמים

דרך נפוצה לפרסם נעליים היא לתת למפורסמים לנעול אותן. לדוגמה, רוצים את הנעליים של הכדורגלן אבי נמני? לכו למגה ספורט:

רוצים לרקוד כמו אנה ארונוב? לכו לאלדו:

גם "אחים של" ו"בנים של" יכולים לסגור את הפינה:

בדרך כלל, נעליים של מפורסמים הן חלק בלתי נפרד מהמיתוג ומסיפור החיים של מי שנועל אותן. איזו דמות מפורסמת תנעל את הנעליים שלכם? הרעיון לתוכן הבא שלכם יכול לעסוק בדמות אמיתית או בדיונית שנועלת נעליים, למשל:

  • המגפיים האדומות של העיתונאית העצמאית אור-לי ברלב, שהפכו לשם נרדף לעיתונאית עצמה.
  • המגפיים של בוטס הקוף המדבר בסדרה "מגלים עם דורה" (Dora the explorer).
  • המגפיים של החתול במגפיים מאגדת הילדים המפורסמת או בגרסה של דרימוורקס בסדרת סרטי "שרק" (Shrek) ו"החתול של שרק" (Puss In Boots).
  • הנעליים האדומות של דורותי גייל בסיפור ה"הקוסם מארץ עוץ".
  • נעלי הזכוכית של סינדרלה, שמתאימות לה בדיוק.
  • הנעליים המכונפות של האל היווני הרמס.
  • "נעלי קיפי", נעלי הבית של קיפי בן קיפוד מ"רחוב סומסום".
  • הנעליים של סוניק הקיפוד שמהוות חלק בלתי נפרד מהריצה המהירה שלו:
https://www.youtube.com/watch?v=sT8wY7StOO4
"כדי שלא יכאב לך": סוניק הקיפוד מקבל נעליים חדשות
  • הנעליים בסרט "גשם של פלאפל" – הן לא יורדות:
נעליים בהתזה הן חלק מסיפור החיים של הממציא פלינט לוקווד בסרט "גשם של פלאפל"

איסוף נעלי ספורט

"סניקרהדס" הם אספנים של נעלי ספורט (סניקרס) נדירות ויקרות. סניקרהדס מוכנים לשלם מאות ואלפי שקלים על זוג נעליים, אם הן חלק ממהדורה מוגבלת או מספרות סיפור של אישיות מפורסמת. לכו איתי אל תוך סיבי הנעל:

הנעל שבן-אדם נועל מעידה על האופי שלו: סתיו קונה ומוכר נעליים נדירות

משרדי פרסום ויח"צ שמחפשים השראה לתוכן יכולים לקרוא כתבה מעמיקה יותר על תרבות הסניקרס בישראל וגם מילון מונחים שכל סניקרהד חייב להכיר.

אתם סניקרהדס? צרו סרטון שיווקי שבו תראו לעוקבים את אוסף הנעליים שלכם ועל הדרך צרפו איזה קישור שותפים או קוד קופון לחנות שאיתה אתם עובדים:

חושף את האוסף נעליים שלי – איציק ראובן

העסק שלכם מייצר נעליים? השיקו מהדורה מוגבלת כדי למשוך אספנים, הפיקו סניקרקון (כנס מכירת סניקרס) או העמידו זוג נעליים מיוחד למכירה פומבית בבית מכירות פומביות. אולי תמצאו השראה לקמפיין גם בסרטון בנושא ההיסטוריה של הסניקרס, שמכסה כמה מהלכים שיווקיים בולטים:

ההיסטוריה השיווקית של נעלי הספורט

אתר המסחר האלקטרוני eBay זיהה את מגמת הסניקרהדס והקים "אקדמיית נעליים" שבה לומדים איך למכור נעליים ביד-שניה מנקודת מבט שיווקית, חשבונאית ומשפטית. הם כנראה ממש רצו לעודד מכירת סניקרס בפלטפורמה שלהם. כמו שסניקרהדס הם משפיענים בקהילת אספני הנעליים, גם בקהילת הלקוחות של כל עסק יש משפיענים – איך תזהו אותם? איזו פעילות תערכו כדי להעצים אותם ולעודד פרסום חיובי שלכם? איזו אקדמיה אתם תקימו? הקמת אקדמיה כפעילות הדרגתית של חינוך שוק, יכולה להיות חלק מתוכנית השיווק לטווח הארוך.

"סניקר דרופ" (Sneaker drop) הוא מהלך שיווקי מדויק של השקת נעליים במהדורה מוגבלת, שלרוב יוצרת תור ארוך של סניקרהדס (אספני נעליים) מול החנות. יש השקות בהן אנשים עומדים אחד אחרי השני בתור פיזי ויש השקות עם תור וירטואלי אליו נכנסים בעזרת הטלפון הנייד. בעזרת קו הטלפון הסלולרי המוצג בפרסומת, אספני הנעליים יכולים להירשם להשקה דרך הנייד ולהשיג את הנעליים הטריות ביותר במהירות. הפרסומת הזו מצליחה לחבר בין הקו (line) של התור, הקו של החיבור המקוון (online) וקו הטלפון (phone line) הסלולרי המהיר שדרכו מתבצעת ההרשמה:

אינטרנט מהיר לנעליים טריות

איך המוצר או השירות שלכם קשור לנעליים? איך השירות שלכם משפר את המהירות של הלקוחות? חישבו על רעיון לפוסט שיווקי מהיר לפני שהמשתמש ילחץ על "דלג".

ייצור נעליים

איך מייצרים נעליים? רעיון קל לתוכן הוא לצלם את תהליך הייצור של הנעליים בעסק כמו שעשו ב-New Balance וב-Vans. הקפידו לתווך לצופים כל שלב ושלב, כמו שעושים בסרטון הזה:

שלבי ייצור נעליים – דוגמה מעולה לשיווק דיגיטלי באמצעות תוכן

הדף הזה מציג את ההיסטוריה של ייצור נעליים. בסוף הדף מוצגת מכונה המהווה חלק מפס ייצור לנעליים, שגם אותה אפשר למכור.

יש נעליים המיוצרות במפעל ויש נעליים שמכינים בצורה ידנית, תוך הקפדה על הפרטים הקטנים ביותר, נעליים שהן יצירת אמנות:

נעליים בהתאמה אישית: האמנות שבהכנת נעליים

מהי יצירת האמנות בעסק שלכם? מהו המוצר או השירות בו אתם גאים במיוחד? בתוכן הבא שתפיקו, הראו לעוקבים איך אתם מכינים את היצירה שלכם. האהבה שאתם מכניסים לתהליך, היא חלק מהבידול שלכם.

סניקרהדס שאוספים נעלי ספורט נדירות, הן הזדמנות בשביל יצרני נעליים להשיק נעלי ספורט במהדורה מוגבלת. גם עסקים שאינם בתחום ההנעלה יכולים להשיק נעליים ממותגות, כמו שעשו ב-Apple וב-HP:

@studio.hey

프린터로 사용할 수 있는 신발 ‘풋프린트’. 평범한 흰색 스니커즈처럼 보이는 이 신발은 측면에 HP 정품 잉크가 담긴 튜브가 달려있고, 발바닥에는 프린터가 내장돼 있다. 샌프란시스코에 거주하는 디자이너 겸 엔지니어인 테일러탭이 개발했다. 블루투스를 통해 이미지를 앱에서 신발로 전송한 뒤, 신발 뒤꿈치를 종이에 문지르면 인쇄되는 방식이다. 인쇄는 종이뿐만 아니라 벽이나 피부 등에도 가능하다. 영상출처🎬: 인스타그램 taylortabb #스니커즈 #프린트 #풋프린트 #블루투스 #인쇄 #헤이뉴스 #heynews

♬ 오리지널 사운드 – Hey.News – 스튜디오헤이
אלה לא נעליים, זו מדפסת: נעלי HP

צרו נעליים ייחודיות באמת בעזרת איור על נעליים, כמו בשיתוף הפעולה האמנותי הזה:

איזה שיתוף פעולה אתם תעשו? חישבו על שירות משלים לנעליים, למשל אימון ריצה לרוכשים נעלי ריצה. לא חובה אימון פנים מול פנים, אפשר בווידאו או באפליקציה ייעודית לאמונים ומי שקונה נעליים יקבל קוד קופון או קישור סודי לפתיחת התוכן. שיתוף הפעולה עובד גם בכיוון השני, למשל מי שנרשם לחוג ריקוד מקבל קופון הנחה לקניית נעלי ריקוד בחנות שעובדת עם המדריכים של החוג. סוכנות פרסום מקצועית לעסק תעזור לפצח את הקשר שיוביל לשיתוף פעולה מניב.

פרסומת

שמרו על הנעליים שלכם

תחזוקת נעליים

שמרו על הנעליים שלכם במצב טוב כדי להשתמש בהן לאורך זמן. פרסמו סדרת פוסטים שבה תלמדו את העוקבים איך לנקות את הנעליים שלהם, איך למנוע בלאי מואץ ואיך לאחסן נעליים כדי להאריך את חייהן. זו הזדמנות לפרסום עבור בעלי מקצוע שמתקנים נעליים, למשל סנדלרים, יצרני נעליים בהתאמה אישית שאמורות ללכת עם הלקוח לאורך שנים, יצרנים של חומרי ניקוי לנעליים ומי שמוכר ארונות ופתרונות אחסון לנעליים.

כבר ב-1958 נטען בפרסומת למשחת נעליים שהמשחה היא כמו מזון לנעל. עוד נטען כי שימוש במשחה יחזיר לנעליים את "ברק נעוריהן" וישמור על צבען ועל יופיין. בעזרת משחת הנעליים שבפרסומת, הנעליים יהפכו ל-לא פחות מאשר כרטיס הביקור של הלקוח וחלק בלתי נפרד מהזהות שלו (!) או כלשון הפרסומת "יש המכירים את האדם לפי פניו ויש המכירים אותו לפי נעליו". צפו בפרסומת למשחת נעליים פרימאלין. אילו סופרלטיבים מרחיקי לכת תוכלו לספר על המוצר שלכם בפרסומת אינטרנטית קצרה? כשתצלמו את הסרטון הבא לטיקטוק, אל תחסכו בדרמה, כי רגש מוכר.

קללות בפרסומות – הולך? צפו בסרטון רווי הגסויות הבא, שבמקביל מצליח לתקשר את התועלות של שני מוצרי ניקוי לנעליים תוך 23 שניות קצרות במיוחד. אם ברקוני מדבר גסויות חופשי וממשיך לקבל קמפיינים, אולי גם אתם יכולים. בטח יש קהל שתוכן כזה מתאים לו. זו לא פרסומת, אני חוזר, "לא מדובר בפרסומת":

אם יצא לכם להתגבר על אתגר גדול או לערוך שינוי משמעותי בחיים שלכם, בעסק או בחיים הפרטיים, אולי יש אנשים בסביבה שאינם מוכנים להשלים עם ההצלחה שלכם ומנסים בכל הזדמנות לפגוע לכם במצב הרוח, אולי כי קל יותר להוריד לאחרים מאשר להצליח בעצמך. יודעים מה? הציעו להייטרים (שונאים) האלה לצחצח לכם את הנעליים:

Robbie Williams – Shine My Shoes

גניבת נעליים

ועכשיו מעט השראה לפוסטים של פרסום ושיווק דיגיטלי בנושא נעליים כמוצר "גניב".

שמרו על הנעליים שלכם כדי שלא יגנבו אותן. גניבת נעליים יכולה להימנע ע"י מאבטחים ומצלמות אבטחה. נעליים שנגנבו יכולות להימצא ע"י חוקר פרטי 1 וחוקר פרטי 2.

מלי לוי "נעצרה" על גניבת נעליים במסגרת קמפיין לרשת הנעלה – הנעליים שוות כל כך שאי אפשר לעמוד בפיתוי לגנוב אותן.

אם הנעליים שלכם נמכרות במחיר נמוך, תוכלו להגיד שהן כמו "גניבה" או באנגלית steal.

בחנות הזו מותר לגנוב נעליים, אם תצליחו להתחמק מהשומר, שהוא במקרה אלוף בריצת ספרינט:

לשדוד את זה כדי לקבל את זה: קמפיין גניבת נעליים (מקור)
פרסומת

צעד משנה חיים

הציגו בפרסומת סיפורים בהם הנעליים הן חלק מהסיפור. הפנו את הזרקור לא אל הנעליים עצמן, אלא אל האדם (או החתול) שמשתמש בהן – הראו איך הנעליים עוזרות להם לפתור בעיות, להתגבר על קשיים ולהשיג מטרות.

עם נעליים

רוצות לתפוס בן זוג? הנעליים האלה מהמותג "ניין ווסט" יעזרו לנשים "לצוד בעל". לטעמי זו הצגה מדויקת של התועלת מהמוצר במינימום מילים – נעליים מנומרות שיודעות לצוד את תשומת הלב של הבחור שאולי יהיה הבעל לעתיד. לכו לפרסם, נמרות.

הזמרת נונו מנסה לצוד בעל עם השוז טופ שלה. "האם אתה מבחין בי?"

נעליים עילאיות: נונו – שוז

האם גם אתם, כמו נונו, רוצים צומי? מה תעשו כדי שיבחינו בכם? איזה לוק תרכיבו כדי ליצור רושם ראשוני בלתי נשכח?

נתקעתם בפקק תנועה? עם הנעליים של נייקי תוכלו לרוץ החוצה:

הנעליים הנכונות יהפכו אתכם לכוכבי קולנוע ויעזרו לכם לבצע פעלולים מסובכים. צפו בנעליים שיעזרו לכם לצאת מאזור נוחות:

לצאת מאזור הנוחות: נעלי SPARX (מקור)

פיט החתול נעל את הנעליים הלבנות שלו ושר שיר שמח. לפתע קרה משהו ששינה את הנעליים. פיט המשיך לשיר, כי הכול טוב:

פיט החתול: אני אוהב את הנעליים הלבנות שלי

לא משנה במה אתם דורכים, המשיכו ללכת ולשיר את השיר שלכם, כי הכול טוב. דרך הנעליים אתם יכולים ליצור תוכן בנושא חוסן נפשי שעוזר לאנשים להתאזן מחדש אחרי שינויים בלתי צפויים. האם היה שינוי גדול מולו התמודדתם לאחרונה? שתפו את העוקבים בקושי ובדרך בה התגברתם עליו.

בלי נעליים

נעליים יכולות לשנות את החיים שלכם גם בהיעדרן. תראו מה קרה כשמר בין (Mr Bean) איבד את הנעל שלו:

הנעליים של מר בין

מה יקרה אם אנשים שנועלים את הנעליים שלכם יורידו אותן? דרך אילו ערוצי הפצה יצירתיים תוכלו לספק נעליים ללקוחות שלכם?

נסיעה לביקור של קרוב משפחה יכולה לזמן בדרך התנסויות בלתי-צפויות. כשנסענו העירה לבקר את דוד אפרים, קרו הרבה דברים מעניינים:

כשנסענו העירה לבקר את דוד אפרים, מאת יהונתן גפן

איך העסק שלכם מתייחס לאנשים "עם חורים בגרביים"? איך אתם תורמים לקהילה? כתבו פוסט בנושא אחריות תאגידית בארגון שלכם. דרך אפשרית לתרום לקהילה היא תרומת נעליים, לדוגמה שאריות מעונות קודמות, רשימת גופים שאוספים בגדים לתרומה ומפת ארגונים מתעדכנת. איסוף נעליים לתרומה יכול להיות גם רעיון להפקת אירוע גיבוש מרגש לעובדים בחברה. בונוס למבוגרים שביניכם: גרסה נוסטלגית של השיר בביצוע מנחי ערוץ הילדים מתוך קלטת הווידאו "הכבש הששה עשר".

דרך קלה לקבל צפיות היא לצעוד נגד הזרם ולוותר על נעליים לגמרי, כמו האיש שוויתר על נעליים והולך יחף:

האיש היחף – איך תשלבו אותו בקמפיין שלכם?
פרסומת

נכנסים לנעליים גדולות

יום לנעול את נעליים שלכם הוא הזדמנות "להיכנס לנעליים" של אנשים אחרים ולראות את העולם מנקודת המבט של אדם אחר. לאילו נעליים תיכנסו? אולי לנעליים של אנשים מחוסרי דיור? ביום לנעול את הנעליים שלכם תוכלו להיכנס לנעליים של כל אדם או סקטור חברתי שתרצו לתת להם חשיפה דרך הפוסטים והפרסומות של העסק. חשבו על דרך לסייע להם מעבר לחשיפה עצמה, אולי פעילות הקשורה לערכי המותג שלכם. הרצאה, סדנא או הופעה בנושא העלאת מודעות לתופעה חברתית, היא בסיס טוב לתכנון יום גיבוש עם ערך מוסף לעובדים.

איך זה לשים את עצמך בנעליים של אחרים? שימו לב למגוון נקודות המבט שרואים דרך זוגות נעליים שונים וגם ל-Pack Shot המושלם שמופיע בסוף:

נעליים של משאבי אנוש

עולם גיוס העובדים יכול להשתמש בנעליים כדי לגייס בכירים. אם אתם מחפשים מישהו שייכנס לנעליים הגדולות של בעל התפקיד היוצא, השתמשו בנעליים בתור מודעת דרושים בלתי שגרתית.

מנהלים יכולים להיכנס לנעליים של העובדים שלהם ולגלות את הארגון מנקודת מבט שונה לגמרי, כמו בתוכניות הטלוויזיה "בוס בהסוואה" ו"בחזרה לתחתית". הסדרות מהוות השראה לפעילות גיבוש משמעותית ברמת כלל הארגון:

בוס בהסוואה

הסדרה "בוס בהסוואה" (Undercover Boss) שהגרסה הישראלית שלה שודרה בערוץ 2 (רשת) מכניסה מנכ"לים ומנהלים בכירים לארגונים של עצמם, בתור עובדים חדשים. המנהלים עוברים מייקאובר כללי שמשנה את המראה שלהם כדי שהעובדים לא יזהו אותם, כנראה מתוך הנחה שהדברים שנאמרים ל"בוס בהסוואה" שמתחזה לעובד חדש, לא היו נאמרים למנהל עצמו, פנים מול פנים. הנה כמה קטעים מהתוכנית, 2 מהגרסה הישראלית ו-2 מהגרסה האמריקנית:

הבוס הגדול לא בכושר: בוס בהסוואה במכון כושר
הבוסית הגדולה מבלגנת את כל הכלים: בוס בהסוואה בגן ילדים
בוס בהסוואה מגלה בעיה בשרשרת האספקה שלא הגיעה אליו בצינורות המקובלים
בוס בהסוואה ברשת מסעדות מספר מה למד מהחוויה
בונוס: קיילו רן הוא בוס בהסוואה בבסיס של המסדר הראשון ביקום של "מלחמת הכוכבים"

ביקורות על "בוס בהסוואה" אומרות שזה תרגיל הניתוח-העסקי הטוב ביותר ושזו תוכנית הריאליטי הכי מציאותית שיש. מנקודת המבט שלי, אם מנהל צריך הסוואה כדי לדבר עם העובדים שלו, משהו בסיסי בארגון שבור. עוד בוס בהסוואה.

פרסומת

בחזרה לתחתית

הסדרה "בחזרה לתחתית" (Back to the Floor) ששודרה בישראל בערוץ 8 של הוט, היא פורמט שבו מנכ"לים של חברות גדולות מצטרפים לתפקידי תפעול במקומות שונים בארגון. בפורמט הזה אין מרכיב של הסוואה – המנהלים הבכירים מגיעים בתור עצמם, בציפייה שהעובדים לא יחסכו מהם ביקורת וישתפו בכל הבעיות הקשות ביותר. מאתגר במיוחד להעמיד את עצמך לביקורת פנים מול פנים, אך מצד שני זהו מעשה שמשדר שקיפות ואמון בצוות העובדים. אז איך זה עובד? צפו ב-2 ימי "בחזרה לתחתית" שנערכו בהשראת הסדרה:

יום "בחזרה לתחתית" בחדר האוכל של מוסד אקדמי
מנהל בכיר בבית חולים מוצמד לעובדת ניקיון ולומד ממנה המון

קראו ביקורת על הסדרה וצפו בפרק מהגרסה הישראלית (חברת תעופה) ובפרק מהגרסה הבריטית (רכבת).

מנהלות משאבי אנוש מוזמנות לערוך בחברה יום "בחזרה לתחתית" ולתת למנהלים לעבוד בתפקידי תפעול במחלקות שלהם. תוכלו גם להחליף בין עובדים ביחידות ארגוניות שונות כדי להבין את הבעיות עליהן העובדים שלכם אולי לא מדווחים, לשפר את התקשורת הפנים-ארגונית של עובדים בארגון ובסופו של דבר לחזק את שימור העובדים.

הולכים לסרט

סיפורים של החלפת נקודת מבט באמצעות נעליים קיימים גם בקולנוע – התחילו בעזרתם דיון פנים-ארגוני בנושא נקודת המבט שלי אל מול האחר, תקשורת בין-אישית, אמפטיה והתחשבות אחד בשני.

בסרט "הסנדלר" (The Cobbler) יש מכונת תפירת נעליים קסומה המאפשרת לנעול נעליים ולהיראות כמו הבעלים שלהן:

הסנדלר (The Cobbler)

בסרט "האיש עם הנעל האדומה" (The Man with One Red Shoe) כולם חושבים שאזרח תמים הוא מרגל, מה שמוביל לשרשרת של אירועים מצחיקים, והכול בגלל החלפה של נעל:

האיש עם הנעל האדומה (The Man with One Red Shoe)

לזרוק נעליים

פרסומת

גרפיטי של נעליים

נעליים על חוטי חשמל – האם הן סימון של תחנת סמים, ציון של רגע מכונן בחיים או בכלל צורה של אמנות? לתופעה קוראים תליית נעליים (shoe tossing), כבילת נעליים, או שופיטי (shoe + graffiti) ויש לה לא מעט פרשנויות, למשל:

  • מעשה של בריונות, לזרוק נעליים של מישהו כדי שלא יוכל להשיג אותן.
  • סימון טריטוריה של פושעים.
  • ציון אירוע אישי, למשל חתונה או סיום שנת הלימודים.
  • חיילים שסיימו הכשרה או השתחררו מציינים את האירוע.
  • דרך יצירתית להיפטר מנעליים ישנות 😉
  • השלכת נעליים של אדם שמת כדי שייקח אותן בחזרה כשיחזור בתחיית המתים.
  • לציין סיום של תקופה. הנעליים מסמלות תקופה שנשארת מאחור.

מה המשמעות של תליית נעליים בישראל? זה תלוי:

מה מסמנת תליית נעלי ספורט על חוטי חשמל

איך תשתמשו בתופעת תליית הנעליים בקמפיין שיווקי לעסק? הקפידו לא ללכלך את הסביבה ולא להפריע לתשתית החשמל. מי שעורך סיורי גרפיטי יכול להציע גם סיורי שופיטי. תנו לעוקבים לזרוק נעליים ישנות למיכל איסוף ממותג ואז מחזרו את הנעליים או העבירו אותן לתרומה. הכינו דף אינטרנט עם כבל חשמל וירטואלי ותנו לעוקבים לתלות נעליים תוך ציון מאורע חשוב שקרה להם. בטוח יהיו לכם עוד רעיונות – השמיים (או כבל החשמל) הם הגבול.

הנעל של האבא שלך

בתרבות הערבית, הטחת נעל במישהו נחשבת עלבון. אנשים מהחברה הערבית, וגם משאר העולם, מטיחים נעליים זה בזה בהזדמנויות שונות ומגוונות.

הטלת נעל מתוקשרת במיוחד היא שתי הנעליים שהושלכו אל עבר נשיא ארה"ב ג'ורג' בוש הבן ע"י עיתונאי עיראקי:

השלכת נעליים פוליטית על נשיא ארה"ב

האירוע הסמלי הזה הפך במהירות ל-מם (Meme), קיבל תגובות מגוונות ברחבי המרשתת ובמשך תקופה מסוימת, המפעל שייצר את הנעליים שהושלכו הגדיל את כוח האדם שלו כדי לעמוד בעומס ההזמנות. איך זה בתור רעיון לתוכן ויראלי?

כולם זורקים נעליים על כולם! הנה כמה דוגמאות להשראה:

מה יש לכם להגיד על זריקות הנעליים המתוקשרות הללו? האם הן תופעה אלימה שיש להכחיד או צורת ביטוי לגיטימית? איך אפשר למנוע תעופת נעליים? איך אפשר להתגונן מנעל שנזרקת לכיוון שלכם? על מי הייתם זורקים נעל מטאפורית? האם תסכימו שיזרקו עליכם נעל כדי לקדם את העסק שלכם? את התשובות הכניסו לאסטרטגיית התוכן.

השלכת נעליים פוליטית היא עסק רציני שנוגע בתחומים כמו פיזיקה, אווירודינמיקה ובליסטיקה. נצלו את ההזדמנות כדי ללמד את העוקבים שלכם קצת מדע:

מדע טילים: המדריך להשלכת נעליים

עוד נעליים מעופפות

בפרסומת הזו לא מתביישים וזורקים נעל על עובר אורח. ואז גם את הנעל השנייה. המציג הינו שחקן ואף קרחת לא נפגעה בהכנת פרסומת זו. מהו מהלך קידום המכירות הנועז והבלתי-מתנצל שאתם תעשו כדי להפוך את המוצר שלכם לויראלי? היעזרו במשרד פרסום יצירתי לקבלת רעיונות פרועים 😊

האיש שנולד עם נעל ביד

מגשרים ועורכי דין בתחום המשפחה והגירושין, הסבירו למה בטקס גירושין אין יריקות ואין זריקת נעליים.

האם נעליים הן מוצר מקיים? האם אפשר להשליך נעליים ישנות לאשפה בלי לפגוע בסביבה? האם יש חלופות סביבתיות יותר?

עסקים בתחום הספורט מוזמנים למכור "נעלי זריקות" (throwing shoes) לזריקת דיסקוס, כדור ברזל ופטיש.

אחרי שזרקנו נעליים בואו נבדוק מה קורה כשהן נוחתות: האם נעלי VANS נוחתות תמיד על הצד הנכון? אתגר ה-VANS התפתח במקרה בעקבות ציוץ שהציג זוג נעליים נזרק אל הרצפה ונוחת כאשר הסוליות כלפי מטה. אזרחי המרשתת מיהרו לזרוק את הנעליים שלהם ולתעד, בלי להתעניין בעיצוב של נעלי סקייטרים או בעיצוב נעליים בכלל. קבלו טעימה מתופעת הרשת שכנראה הועילה למכירות של המותג VANS:

https://www.youtube.com/watch?v=oljD5VJE18w
אתגר ה-VANS: הסוליה הכבדה תורמת ליציבות הנעליים ולנחיתתן על הצד הנכון בכל הטלה

האם תתנו לעוקבים לזרוק אחד על השני נעליים מהמותג שלכם? האם גם אתם "נוחתים תמיד על הרגליים"? איזה אתגר רשת אתם תערכו סביב המוצר שלכם?

פרסומת

סייבר-נעליים

סניקר בוט (Sneaker Bot) הוא תוכנה שיודעת לקנות כמויות גדולות של מוצר עם היצע מוגבל, כדי למכור אותו בהמשך ברווח גבוה, תופעה שנקראת ספסרות. בוטים של ספסרות יפריעו לכם לקנות כרטיס מסך, פלייסטיישן 5, כרטיס להופעה, לחדש דרכון ו… כן גם נעליים.

השם סניקר בוט כנראה קשור לסניקרהדס (Snickerheads) שהם אנשים שאוהבים נעלי ספורט נדירות. סניקרבוטים נקראים גם מעכרבוטים או גרינצ'ים (על שם הגרינץ', היצור הירוק שגנב את חג המולד בספר של דוקטור סוס).

חברות סייבר, הציעו ללקוחות שלכם דרכים להתמודד עם סניקר-בוטס בפרט ועם בוטים בכלל.

בא עם גרביים

מה היו עושות הנעליים בלי גרביים? יום לנעול את הנעליים שלכם הוא הזדמנות למכור גם גרביים. הציגו לראווה בתמונה, בגלריה או בסרטון את העיצובים המופרעים ביותר שלכם, השיקו קולקציה חדשה, תנו הטבה על גרביים למי שרוכש נעליים, חלקו גרביים ללקוחות שלכם כמו שעשו ברכבת ישראל ביום חורף קר וגשום, הראו איך מעצבים גרביים או הקריאו את הספר "בא עם גרביים" מאת דוקטור סוס:

רק להוסיף ביט: בא עם גרביים

אבל למה לעצור שם?!?!?! רעיונות לתכנים מופרעים שדורכים על המתחרים!!

הגישו סטייק בטעם סוליה של נעל.

ספרו על עקבות של נעליים ואיך הן עוזרות לפענח פשעים.

"אל תצאו נעל, קנו את (המוצר שלכם)".

איטליה ארץ המגף: טיסה לאיטליה, חופשה באיטליה, לימוד איטלקית.

האם אפשר להשתמש במוצר שלכם עם נעליים? לדוגמה, עסקים בתחום הרכב יכולים לענות על השאלה האם אפשר לנהוג עם כפכפים.

מותג הנעליים Team Vitality ביקש לציין יום הולדת 10 ולשקף את השינויים שעברו עליו במשך השנים. הם יצרו משחק וידאו ש-100 הראשונים שמסיימים אותו יכולים להזמין נעליים במהדורה מוגבלת. כאן קוראים הסבר על הקמפיין וכאן משחקים.

חנויות צעצועים יכולות לפרסם סקייטבורד צעצוע עם נעלי צעצוע תואמות:

פינגר-בורד של המותג Hot Wheels עם נעלי פלסטיק קטנות תואמות

"אתה האבן בנעל כשאני רצה לרכבת ומאחרת בשנייה": אבן בנעל היא ביטוי ליחסים המורכבים שבין הזמרת נומקה (Nomke) ובן הזוג שלה. כתבו בפוסט: מהן האבנים בנעליים שלכם? איך אתם מתגברים עליהן? איך תוכלו לעזור לעוקבים שלכם להתמודד עם אבן מטאפורית בנעל?

נומקה – אבן בנעל

לא כל הנעליים נוחות. בתכנים שתפרסמו, תוכלו למשל להתייחס לתופעת כריכת הרגליים בסין, תופעה המכונה גם "קשירת רגליים", "כריכת רגליים" ו"רגלי לוטוס", או לנקודת הקיצון השנייה, שהיא מגמת הנעליים המינימליסטיות (נעלי ברפוט) שמנסות לשחרר את כפות הרגליים מלחצים מיותרים.

גם קופסת הנעליים היא הזדמנות עסקית. אפשר למשל להכין מקופסת הנעליים בית בובות מהמם:

בית בובות מקופסת נעליים

מה המותג שלכם יעשה עם קופסת נעליים?

אם קושרים שרוכים, אפשר גם לקשור בין אנשים? מה היה קורה אם כל אזרחי העולם היו מתאחדים סביב העובדה הפשוטה, שקצה של שרוך הנעל נקרא…

פיניאס ופרב קושרים את העולם ביחד – אגלט

לא משנה מה תעשו ובאיזה נתיב תלכו, אל תפסיקו לפרסם, כי אין דבר כזה יותר מדי נעליים:

עדן בן זקן ל-TO GO: אין דבר כזה יותר מדי נעליים

צלמו ותייגו

@SpecialDaysIsrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםלנעולאתהנעלייםשלכם #יום_לנעול_את_הנעליים_שלכם #PutOnYourOwnShoesDay #PutOnYourShoesDay

פעילויות משנים קודמות

שימו לב: פוסטים שהתפרסמו בחודש מרץ כנראה מתייחסים ליום "לתת נעליים לעולם" (National Shoe The World Day), שהוא קמפיין תרומת נעליים עם נקודת מבט צרה יחסית על נושא הנעליים. גם היום הזה עוסק בנעליים כך שתוכלו לקבל השראה גם ממנו.

פרסומת

מהארץ

צה"ל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מראה איך מייצרים נעליים צבאיות.

גם צה"ל אגף הטכנולוגיה והלוגיסטיקה מציג את 'הסינדרלה של צה"ל', אזרחית עובדת צה"ל בשם שרית, שאחראית על כל תחום ההנעלה בכל היחידות. מי אחראי על תחום ההנעלה בעסק שלכם? האם אתם מכירים "סיפור סינדרלה" בתחום העיסוק שלכם?

מהעולם

בחנות הנעליים של סטאן מלמדים ילד איך לנעול נעליים.

אפליקציית בקרת ההורים Safes מדגימה שתי שיטות לקשירת שרוכים:

העמוד הרשמי של הסדרה "מר בין" (Mr. Bean) משתף קטע שבו מר בין מאבד את הנעל שלו:

בקניון Nexus Seawoods במומבאי אומרים "יש לי יותר מדי נעליים – אמר אף אחד אף פעם" ומציינים בתיאור הפוסט שורה ארוכה של מותגי נעליים שאפשר למצוא בקניון:

מאמן הכושר Bharath Gowda ממליץ לא לכעוס אם דורכים לכם על הנעליים, פשוט לקנות זוג חדש:

חנות הגאדג'טים והמתנות Fun Pack Shop ממליצה "לקשור שרוכים ולכבוש את היום":

פוסט שהופק לא במסגרת היום אך בכל זאת רעיון שימושי: במותג הנעליים Clarks מצלמים את הנעליים של צוות העובדים. יש לכם עובדים והם נועלים נעליים? גם אתם יכולים לצלם סרטון כזה:

@clarks

SHOES DAY CHECK! Featuring our US Marketing team! #corporatelife #shoestok #clarks

♬ SHE WAVY – CaiNo

הזדמנויות עסקיות למייל 💵

הזדמנויות לשיווק ולשימור עובדים בחגים ומועדים בינלאומיים עם השראה להפקת קמפיינים ויראליים באינטרנט ורעיונות לארגון פעילויות רווחה לחברה = כסף בחינם.

כדי לתת מספיק זמן לעדכון תוכנית השיווק והרווחה ולתכנון פרסומת עשירה ברגשות ופעילות גיבוש חוויתית, אני חושף מתי חל כל חג בינלאומי 30 יום מראש ומסביר איך למקסם ערך עסקי מכל יום מיוחד בלוח השנה.

כדי לא לפספס הזדמנויות, הירשמו לניוזלטר בטופס הבא. תקבלו הודעה רק בפרסום או עדכון פוסט, בלי חפירות מיותרות. אם לא תאהבו, יש כפתור הסרה בגוף המייל.

ימים מדויקים ממירים יותר ואני מחפש במקומכם

לוח גאנט תוכן שנתי מותאם אישית עם חגים ומועדים לתכנון פעילויות שיווק ורווחה – לפרטים

מוזר זה בידול 🤪 שתפו ותנו להם הזדמנות לבלוט

👍🏻 עסקים שמחפשים השראה לפוסטים עם יותר לייקים, תגובות, שיתופים ולידים
📺 אנשי/נשות שיווק, פרסום, מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור ומשאבי אנוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

שחרור סטרס, השראה והעצמה בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה

השימוש באתר מהווה הסכמה מפורשת למדיניות הפרטיות. קראו אותה, היא לא נושכת.