מה זה ימים מיוחדים לעסקים ואיך הופכים אותם לקמפיינים שיווקיים ולפעילויות רווחה לעובדים.
מצב קיים
יש הרבה אנשים שסובלים משגרה משעממת, מלחיצה ושוחקת – הם רוצים לצאת מהשגרה.
יש גם הרבה עסקים שמבקשים להפיק קמפיין שיווקי ממיר וגם ארגונים המבקשים לשמר עובדים ולחזק אושר ארגוני – הם רוצים להיות בלתי שגרתיים.
הביקוש לבידול לא מסתיים אף פעם. קיים ביקוש תמידי לשונה, לבלתי שגרתי, למרגש, למוזר. המגוון העצום של תוכניות ריאליטי אשר משודר בטלוויזיה ובשירותי ההזרמה מוכיח שמוזר זה בידול. קבלו טעימה:
יום טוב לעסקים
בכל תאריך על לוח השנה יש יום מיוחד ובכל יום מיוחד אפשר למכור משהו, לצאת בקמפיין פרסומי למוצר או שירות ולארגן פעילות גיבוש מקורית עם ערך מוסף, לכן אפשר להגיד שכל יום הוא הזדמנות עסקית.
בטח יצא לכם לערוך מהלכים שיווקיים בימים מוכרים יחסית כמו:
- יום האהבה (ולנטיין)
- יום השקר הבינלאומי ב-1 באפריל
- יום האישה הבינלאומי
- בלאק פריידי
- סייבר מאנדיי
- ויום הרווקים הסיני,
אבל אולי פספסתם ימים כמו:
- יום המגבת הבינלאומי ב-25 במאי
- יום הפאי הבינלאומי (המאפה וגם המספר 3.14) ב-14 במרץ
- יום הגלידה בטעמים מפתיעים (1 ביולי)
- יום חבק אינסטלטור (25 באפריל)
- יום מנהל המערכת / אדמיניסטרטור (27 ביולי)
- יום הפיצה עם כל התוספות למעט אנשובי (12 בנובמבר)
- ו"יום האימהות העצלניות" אשר חוגג את סיום החופש הגדול ואת חזרת הילדים למסגרות (יום שישי הראשון בחודש ספטמבר)
איך תקשרו את העסק שלכם לימים האלה? מה יהיה בקמפיין שלכם? איזו פעילות תפיקו להאפי-האוור?
פרסמו היום או המתינו לשנה הבאה
תאריכים מיוחדים במעגל השנה הם מאגר מתחדש תמידית של עצות לקמפיינים והצעות לאירועי גיבוש, אך לא כל ההזדמנויות מנוצלות. ה-24 ביולי למשל, הוא יום הטקילה. ב-24 ביולי אחד, ישבתי במסעדה שהגישה משקאות אלכוהוליים, אפשר להניח שגם טקילה, ולא מצאתי בתפריט או בפרסומים בתוך העסק שום פרסומת לגבי הטבה על טקילה או אפילו הודעה פשוטה שהיום יום הטקילה. כמה בתי עסק שמוכרים או מגישים טקילה יש בישראל? כמה הכנסות הם פספסו?
הזדמנות שדווקא מנוצלת כראוי היא יום הקפה הבינלאומי, עם רשימת בתי עסק שמעניקים הטבה של קפה בחינם. כל כך קל ליישם.

כדי לא לפספס אף יום מיוחד בלוח השנה, צריך מקור מידע של תוכן בלתי שגרתי שמספק לעסקים רעיונות איך להפוך ימים מיוחדים למהלכים שיווקיים – זה בדיוק מה שעושה הבלוג "ימים מיוחדים לעסקים", הבלוג הזה.
אחת הדרכים הפשוטות לשיווק בעזרת חגים ומועדים היא דרך המדיה החברתית. פוסטים על ימים מיוחדים ברשתות חברתיות מקבלים מעורבות אורגנית גבוהה ולכם יש הזדמנות להשתמש במה שכבר עובד 💵
אז איך יודעים מראש מתי נכנס כל יום מיוחד? נרשמים לרשימת התפוצה ומקבלים התראה של 30 יום לפני התאריך עצמו – מספיק זמן לחשוב על רעיונות ולהפיק אותם. טופס ההרשמה נמצא ממש כאן: