ימים מיוחדים לעסקים

כל יום הזדמנות עסקית

יום העוגיות: עוגיות בצורת לב ובמילוי ריבה

יום העוגיות (National Cookie Day), אשר ידוע גם כיום העוגיה ויום העוגייה, יחול בתאריך 4 בדצמבר 2019

עשוי להכיל קישורי שותפים שעוזרים לאתר להרוויח מרכישות.

יום העוגיות נחגג לראשונה בפועל בשנת 1987 ביוזמת מאט נאדר (Matt Nader) מ"חברת עוגיית הנטיפים הכחולים" (the Blue Chip Cookie Company) בסן פרנסיסקו, קליפורניה.

"זה יהיה פשוט דבר שכיף לעשות", אמר מאט נאדר בראיון ללוס אנג'לס טיימס בשנת 1987. התאריך 4 בדצמבר נבחר, כנראה מכיוון שהוא נמצא ב"עונת החגים" בארה"ב, תקופה שבמהלכה, לפי נאדר, אנשים נוהגים "להתפנק". מצד אחד היום הזה הוא בהחלט כיף, מצד שני עבור מאט נאדר זהו מהלך קידום מכירות אחד גדול.

הפוסט הזה עוסק ביום העוגיות שמקורו בארה"ב (National Cookie Day) וחל בתאריך 4 בדצמבר. יש גם יום העוגיות בבריטניה (National Biscuit Day) שחל בתאריך 29 במאי.

מה אפשר למכור ביום העוגיות

מוצרים: מתכון לעוגיות (ספר בישול לעוגיות), עוגיות ארוזות, ביסקוויטים, עוגיות מזל, חומרי גלם להכנת עוגיות, אביזרים לאפייה, מוצרי חשמל למטבח, מכשיר להכנת עוגיות (לדוגמה טוסטר להכנת עוגיות), חותכן לעוגיות (קורץ עוגיות), מטבחים, משקאות חמים כמו קפה ותה ששותים לצד העוגיות, מגשי עוגיות לאירועים, קופסאות אחסון , צנצנת אחסון ובד ג'ינגהם (Gingham) משובץ לכיסוי, פתרונות אחסון נוספים לעוגיות, זר עוגיות, תערובת מוכנה לאפיית עוגיות (Cookie Mix), גלידה עם עוגיות, שלגון בציפוי שברי עוגיות, עוגות שהבסיס שלהן הוא עוגייה, רויאל אייסינג – חומר לקישוט עוגיות, , , עוגיות חלבון לאכילה אחרי פעילות גופנית, כל מוצר שקשור לעוגיפלצת (Cookie Monster) מרחוב סומסום (Sesame Street), עוגיות לכלבים.

עסקים: מאפייה שאופה עוגיות מסוגים שונים, קונדיטוריות שמגישות עוגיות בטעמים יצירתיים, חנות עוגיות, ספקי מזון, סיטונאי מזון, מחלקת המאפים ברשתות שיווק, בתי קפה שמגישים עוגיות לצד משקאות חמים, משלוחי עוגיות, דוכן עוגיות לאירועים (בר מתוקים), חנויות ציוד משרדי (עוגיות הן סוג של כיבוד למשרד), חנויות מקצועיות לבישול ולאפייה.

מוצרי עוגיות אכילים

אחת הפעילויות הנפוצות והמתבקשות ליום העוגיות הוא לפרסם מתכוני עוגיות! לאורך המתכון תוכלו לשלב מוצרים של המותג שלכם, במיוחד אם זה חומר גלם או אביזר אפייה למטבח. מי שעוסק בשיווק שותפים יכול להסליק פנימה כמה הצעות שותפים בתחום האפייה. אם אתם מגישים עוגיות מוכנות, יום העוגיות הוא הזדמנות מתוקה לקדם אותן – הכינו מראש מלאי גדול כי הוא עומד להיאכל במהירות!

עוגיות מסוגים שונים: עוגיות שוקולד צ'יפס, עוגיות חמאה, עוגיות טחינה, עוגיות שיבולת שועל, עוגיות מתוקות, עוגיות מלוחות, עוגיות חריפות?! עוגיות ללא סוכר, עוגיות ללא קמח, עוגיות ללא גלוטן, עוגיות טבעוניות (ללא מרכיבים מן החי), תערובת עוגיות להכנה מהירה (cookie mix).

חומרי גלם להכנת עוגיות: קמח, ביצים, חמאה, מרגרינה, שמן, סוכר, דבש, ממתיקים מסוגים שונים, תחליפי ביצה מן הצומח, נטיפי שוקולד, מלית לעוגיות, תבלינים, זיגוג לעוגיות.

פרוזן יוגורט מוגש בעסק שלכם? מה דעתכם לשדרג אותו בעזרת בסיס של עוגייה? אתרו מאפייה שקרובה לעסק שלכם כדי לקבל את הבסיס העוגייתי והעמיסו עליו את התוספות שלכם. ההצעה תקפה גם לגלידה קונבנציונלית:

"עוגיית מחבת" (Skillet Cookie) עם תוספות בהרכבה אישית

גם ביסקוויטים הם עוגיות. יום העוגיות הוא הזדמנות מצוינת לטבול ביסקוויט בקפה, אז למה שלא תמכרו את העוגייה וגם את הקפה? אפשר לגוון עם סוגי ביסקוויטים שונים ועם סוגי משקאות חמים שונים.

בצק עוגיות הוא מוצר בפני עצמו: גלידה עם בצק עוגיות, בצק עוגיות מוכן לאכילה.

מוצרים אכילים שהולכים טוב עם עוגיות: קפה, תה, תיונים, חלב לטבול בו את העוגיות, מכונת קפה, קפסולות קפה, קפה ומאפה. בתי קפה מוזמנים להגיש עוגיות בחינם או בהנחה בכל הזמנת קפה. יצרני עוגיות ויצרני משקאות חמים יכולים לשתף פעולה ביניהם, למשל בצורת מארז שיכלול את שני המוצרים: אריזת עוגיות ואבקת קפה נמס, תערובת להכנת עוגיות בצירוף מארז תיונים.

הכניסו את המוצר שלכם לתוך בלילה של עוגייה, ממש כמו שעשו בבירה הוגרדן:

עוגיות שוקוצ'יפס עם הוגרדן

זהו המקום להזכיר את העוגיות ממותג "חגיגה" של עלית. לא ברור אם העוגיות עדיין נמכרות תחת אותו מותג, אבל הפרסומת היא בהחלט מקור להשראה:

שווה עוגיה: סדרת עוגיות חגיגה של עלית
פרסומת

העוגייה הנמכרת ביותר בעולם

אוראו (Oreo) היא העוגייה הנמכרת ביותר בעולם, למרות ההרכב התזונתי המאתגר. האם תצליחו להפיק תחליף בריא לאוראו?

לא הרבה מכירים, אבל אוראו מבוססת על עוגיית סנדוויץ' אחרת. מדוע אוראו הצליחה והעוגייה המקורית נכשלה? השם "היידרוקס" פשוט לא תפס. הקופירייטרים ואנשי הפרסום שביניכם מוזמנים ללמוד על התחרות בין אוראו (Oreo) והיידרוקס (Hydrox), כדי לשתף עם העוקבים שלכם.

אגב, יום עוגיית האוראו (National Oreo Cookie Day) מתקיים ב-6 במרץ. הכניסו ליומנים.

מסביב לעוגייה: כלים, אביזרים ונותני שירותים

אריזה לעוגיות: אפשר מוכנה, אפשר להכין לבד. אם העסק שלכם קשור לעבודת יד, פרסמו סרטון עם הוראות להכנת קופסת אחסון לעוגיות. תוכלו גם לשתף פעולה עם עסק בנושא בישול ע"י הכנת סרטון שמציג עוגיות של עסק מסוים בתוך האריזה שלכם.

סדנאות אפייה לעוגות וגם לעוגיות (שהן בעצם "עוגות קטנות").

ובטכניקות אחרות כיד הדמיון הטובה עליכם.

אפיית עוגיות משותפת עם משפחה וחברים, תחרות אפיית עוגיות, תחרות אכילת עוגיות.

מסיבת החלפת עוגיות (Cookie swap).

סינמה שוקולד צ'יפס

יום העוגיות הוא הזדמנות לצפות בסרט "גנוב על הירח" (Despicable Me) שמציג רובוטים בצורת עוגיות שוקולד צ'יפס – החלק המעניין מתחיל ב-0:25:

גנוב על הירח – רובוטים בצורת עוגיות (צפייה ישירה)

האם תוכלו לתאר את העסק שלכם כמו שמתארים עוגייה? פריך מבחוץ, רך מבפנים, בתוספת כמה אגוזים בעלי טעם ייחודי ומבודל? האזינו לברוס נולאן, המגולם ע"י השחקן האדיר ג'ים קארי, מתאר את העיר בפאלו בארה"ב כאילו הייתה עוגיה, בסרט "ברוס הגדול מכולם":

וכך העוגייה מתפוררת: מתוך הסרט "ברוס הגדול מכולם" (Bruce Almighty)
פרסומת

עוגיות מול איתני הטבע

עוגייה יש גם באינטרנט. עוגיות אינטרנטיות יכולות להיקשר למוצרים כמו דפדפן שומר פרטיות, מוצרי אבטחת מידע באינטרנט (למשל תוכנת אבטחה שמונעת שמירת עוגיות מעקב), שירות לכתיבת מדיניות פרטיות לאתרי אינטרנט, שירות התאמת אתרי אינטרנט לתקנות ה-GDPR. מצד שני, אם אתם עוסקים בפרסום באינטרנט, כתבו לעוקבים שלכם על צביעת קהל יעד, על רימרקטינג ועל הפיקסל של פייסבוק – כולם משתמשים בעוגיות.

בדף הזה טוענים שיש לעוגיות חיי מדף אינסופיים אם מאחסנים אותן כמו שצריך ("they keep forever if they are stored properly"). זו הזדמנות בשבילכם לדבר על חיי מדף של עוגיות, חיי מדף של מוצרים אחרים, ולהדגים כיצד שימוש במוצר שלכם תורם לאורך שמירת חיי המוצר של הלקוח. מוצרים מתאימים יכולים להיות למשל: קופסת אחסון בואקום, מקרר, מקפיא, מייבש מזון, אביזרי אחסון.

אומרים על עוגיות פריכות שאפשר לשמור אותן זמן רב ללא קירור. הן עומדות לבדן מול איתני הטבע ומצליחות לשמור על הטעם והמרקם שלהן למרות תנאי הסביבה הקשים. איך העסק שלכם מצליח לשמור על הערך שהוא מפיק, גם בזמנים קשים? האם אתם עמידים כמו עוגייה?

באותה נשימה תוכלו לשאול מהי רמת השרידות (Survivability) של מערכות המידע שלכם. האם גם רשת המחשבים שלכם עמידה כמו עוגייה? למונח שרידות משמעות גם בתחומים נוספים, אולי תקבלו מהם השראה.

אבל למה לעצור שם?!?!?!

עוגי, דגני בוקר בצורת עוגייה, חטיף וכיף של ארוחה:

אז תן את החלב עכשיו כי בא לי לאכול אותך

אחרי כל המתוק הזה, הכי בריא לפרסם מוצרים ושירותים מתחום היגיינת הפה: משחת שיניים, מברשת שיניים, קיסם שיניים, חוט דנטלי, שטיפת פה דנטלית, מרפאת שיניים, רופא שיניים, שיננית. מי שרוצה ללכת עם זה צעד קדימה, מוזמן לחשוב על עוגייה שמנקה את השיניים – האם יש כזו במציאות או שהדמיון שלי פרוע מדי?!

צלמו ותייגו

האשטאגים באינסטגרם ליום העוגיות – להעתקה לחצו על הרשימה:

@specialdaysisrael #ימיםמיוחדים #ימיםמיוחדיםבשנה #ימים_מיוחדים #ימים_מיוחדים_בשנה #יוםהעוגיות #יום_העוגיות #יוםהעוגייה #יוםהעוגיה #יוםהעוגיותהבינלאומי #יום_העוגייה #יום_העוגיות_הבינלאומי

לרעיונות נוספים

עברו לפוסט בנושא יום העוגיות בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה.

פעילויות משנים קודמות

חסכתי לכם פוסטים גנריים עם תמונות סטוק של עוגיות, מספר לא מבוטל של פוסטים עם תמונה של עוגיפלצת, כמה קונטיינרים של פוסטים עם ההנעה לפעולה ההו-כה-מקורית "מהי העוגייה המועדפת עליכם?" ועוד מספר פוסטים שבהם רשום "יום העוגיות הבינלאומי" ללא אף תמונה או מסר שיווקי.

הכנסתי פוסטים לרשימה הזו רק אם הרגשתי שהם מעניקים השראה מיוחדת או שהיה לי משהו לכתוב עליהם:

פרסומת

בארץ

פיית העוגיות מציעה לעוקביה לחגוג עם צנצנת עוגיות. לטובת העניין היא מרכזת את כל מתכוני העוגיות בבלוג תחת קישור אחד. יש לי כמה דברים להגיד על המהלך:

  • זה רעיון טוב לפרסם מחדש תוכן שכבר כתבתם, כאשר ההקשר מתאים. אם יש לכם פוסט מוכן בנושא עוגיות, שתפו אותו במדיה החברתית שלכם ביום העוגיות.
  • בפעם האחרונה שבדקתי, הקישור מהפוסט אל הבלוג היה שבור. למרות שהקישור המקורי שבור, עדיין תוכלו להשתמש ברעיון בעצמכם – לדעתי הכוונה הייתה לקשר לרשימת הפוסטים תחת התגית "עוגיות". במיוחד בשבילכם, נכנסתי בעצמי לבלוג, חירפתי את נפשי בין שלל המתכונים המפתים, והשגתי קישור מעודכן להנאתכם.

רשת פיצה האט חוגגת את היום עם עוגיית שוקולד צ'יפס ענקית! זוהי דוגמה נפלאה לשיוך מוצר קיים ליום מיוחד. אולי אפילו יש לכם כבר תמונה יפה של המוצר. נשאר רק להוסיף כיתוב מתאים, וקדימה לפרסם.

רשת קפה לנדוור מזמינה את העוקבים לתייג את האדם שירצו לתת לו עוגייה. מי שירגש מספיק את כותבי הפוסט, יזכה בארוחת בוקר זוגית לו ולחבר המתויג, שבסופה עוגיה! מרגש לקרוא את התגובות.

בגלידות נסטלה חושבים שהדרך הטעימה ביותר לחגוג את יום העוגיות היא עם 2 עוגיות וביניהן גלידה – קוקילידה.

במסעדה האיטלקית "ג'רדיניו בלו" מגישים עוגיות עם קפה איטלקי.

רשת מאפיות "לה פרינה" מנצלת את היום כדי להשיק לא מוצר אחד, אלא שישה (!) מוצרים חדשים: הפוסט הראשון, שמתפרסם בערך שבוע לפני יום העוגיות, מסביר על 6 סוגי העוגיות המלוחות החדשים ומבקש מהעוקבים לכתוב איזה טעם נשמע הכי טעים. בין המגיבים נערכת הגרלה של 3 מארזי עוגיות. הפוסט השני, שמתפרסם בדיוק ביום העוגיות, מציג את הטעם הזוכה ואת העוקבים הזוכים.

בבית הספר למקצועות הקריאייטיב "ACC תרצה גרנות" מציגים סרטון פרסומת קורע מצחוק שהכינו לבית הספר לבישול "דנון". מצד אחד הפוסט ממש רחוק מהתאריך הנכון, אבל מצד שני זו דרך גאונית להשתמש ביום המיוחד לטובת פרסומת. איזה סרטון אדיר! אתם מקבלים ממני את סכיני השף ועולים למרפסת!

בעולם

רשת המזון המהיר Subway משיקה עוגייה חדשה: עוגיית מנטה ושוקולד צ'יפס. בקישור תמצאו סדרה של 29 תמונות. כאשר אתם עוברים בין התמונות, גם תיאור התמונה מתחלף ומעניין לקרוא אותו.

ברשת חנויות בגדי הילדים Cotton Kids מציעים עוגיות אוראו בקופסאות פח עם השם שלכם.

בחשבון הטוויטר MaxiAids מציגים אביזרים להכנת עוגיות.

יצרנית הממתקים הרשי'ז משיקה חטיף שוקולד-עוגיות תלת-שכבתי בגודל "קינג סייז"!

רשת מקדונלד'ס בקנדה מגישה עוגיות בצורת לב, שרווחים מהן מגיעים לארגון Ronald McDonald House שמספק מקום לינה למשפחות שמבקרות ילדים חולים:

מכרסמים עוגייה בצורת לב ותורמים לעמותה

ברשת וולמארט (Walmart) משתפים תמונה של עובדת באחד הסניפים שמציגה לראווה את טעם העוגיות הנבחר שלה. העוקבים מוזמנים גם הם לבחור את הטעם המועדף עליהם בסניף וולמארט המקומי. אני יודע שקודם התלוננתי על השאלה "מהי העוגייה המועדפת עליכם". הפוסט הזה בכל זאת כאן, כי הוא מציג את העובדים של העסק. אם תרצו, הפנים של העסק. שלבו את הצוות שלכם בתכנים השיווקיים כדי להראות ללקוחות פוטנציאליים שיש אנשים אמתיים מאחורי הפרסומות.

בעמוד הפייסבוק של NPR לא עמדו בפיתוי וערכו מחקר אודות המדע והאמנות של עוגיית השוקולד צ'יפס.

בעמוד הפייסבוק להוראת שפות EF Teacher Zone מציעים להביא לכיתה מספר סוגי עוגיות, לתת לתלמידים לטעום מהן ואז לבקש מהם לכתוב על העוגיות תוך שימוש בשמות עצם, בפעלים ובאמצעים תחביריים מורכבים. האם המשימה הזו מוציאה את המתיקות מהעוגיות או שדווקא מפתחת את הדור הבא של כתבי האוכל ומבקרי המסעדות?

המאייר John Jurries משתף איור מתוק (תרתי משמע) של מפלצת זברה עם פסי פאדג'.

גם בדיסני אוהבים עוגיות:

רשת סינבון (Cinnabon) משיקה מוצר חדש: עוגיית שוקולד צ'יפס במילוי גרסה מוקטנת של שבלול הקינמון המפורסם. בנוסף יצרה הרשת שיתוף פעולה עם יצרנית משקאות החלב fairlife עבור הטבת בקבוק חלב אישי מתנה על כל רכישה מהעוגייה החדשה. הנה התוספות שלי:

  • הקישור המקורי הוא משנת 2017 ונחשו מה? היא חוזרת! ב-2019 עוגיית שבלול הקינמון מכה שנית!
  • הכותבים השיווקיים שבקהל יתענגו על שני הקישורים האחרונים, עם צירופי מילים גאוניים כמו "חוויית הטבילה האולטימטיבית", "היצירה האחרונה שלנו" (רוצים לומר: המוצרים שלנו הם יצירות אמנות, אולי אפילו בריאה אלוהית) ו-"הימים בהם התלבטתם בין עוגיה חמה וטרייה ובין שבלול קינמון של סינבון נגמרו!".
  • השקת מוצר במהדורה מוגבלת, כמו במהלך של סינבון, הוא דרך נפלאה לערוך בדיקת ישימות למוצר חדש. אם עובד, אפשר להמשיך. אם לא עובד, תוכלו פשוט להגיד שהמהדורה המוגבלת הסתיימה. אם אתם בודקים מוצר חדש, בקשו באופן אקטיבי מהלקוחות לתת לכם משוב: הנחו את העובדים לשאול איך היה, שאלו את העוקבים באתר שלכם וברשתות החברתיות, שלחו דוגמיות למשפיענים שאוהבים את המותג שלכם. את המידע הזה אתם חייבים לטעום!

רשת דאנקין דונאטס משיקה שוקו חם בטעם עוגיות אוראו:

שוקו אוראו

רשת חנויות הספרים "בארנס אנד נובל" ערכה תחרות סיפורים בנושא עוגיות, תחת הכותרת "My Cookie Story Contest". העוקבים התבקשו לשלוח מתכון לעוגיות ולצרף אליו את "הסיפור של העוגייה". בתחרות זכתה עוגיה בשם "טעם של בית", אליה מצורף סיפור רקע שלא היה מבייש מתמודדים במאסטר-שף. מהו "סיפור העוגייה" שלכם?

תוכלו לקבל השראה נוספת לעוגייה עם סיפור בפוסט על הפוגאצ'ות שמספרות על משפחה שחלקה נספתה ובהמשך הדרך נבנתה מחדש. סבתא עליזה מספרת את הסיפור, תוך כדי אפיית עוגיות:

פוגאצ'ות – חיים שלמים דרך עוגיית חמאה (מתוך מתכוניישן)

תודה למתכוניישן על התיעוד החשוב הזה.

רשת המלונות DoubleTree מקבוצת הילטון, מתהדרת לאורך כל השנה בעוגיות מיוחדות למותג, אשר מחולקות לכל אורח בצ'ק אין, כי אין כמו עוגייה חמה כדי להרגיש בבית:

https://www.youtube.com/watch?v=NlR6g0z0HnA
העוגייה החמה שלך מחכה

ביום העוגיות, מחלקים את העוגייה המזוהה עם הרשת לכל מי שמגיע לאחד ממלונות הרשת בארה"ב, אפילו אם לא הזמין חדר. ככה זה נראה:

אין כמו עוגייה חמה כדי להרגיש בבית, במיוחד אם היא בחינם

רשתות נוספות מעניקות עוגייה חינם לכל מי שמגיע לאחד הסניפים שלהן. חלקו עוגייה בחינם וקבלו רכישות של מוצרים משלימים בתשלום, למשל קפה שאפשר לשתות לצד העוגייה, או מארז עוגיות שלם אם מתייחסים לעוגיה הראשונה כדוגמית. אולי אפילו שווה לכם להעמיד בחוץ דייל/ת שיגיש/תגיש עוגיות ללקוחות הפוטנציאליים שעוברים בחוץ תוך אמירת המשפט "יום העוגיות שמח מ-(שם העסק שלכם)!".

ערוץ היוטיוב Positively Woof שעוסק בכלבים ששוהים בבתי מחסה, מעלה את רמת החמידות עם כלבים שעושים תעלולים ומקבלים עוגיות בתור פרס:

אתה כלב-מחסה, קח עוגיה… וגם בית

בעמוד הפייסבוק SkipTheDishes מאמינים שזה לא יום רק לעוגיות, אלא לכל מאכל עגול ושטוח (יחסית), למשל טבעות בצל, פלאפל, פנקייק והרשימה עוד ארוכה:

ונסיים עם "מלך עוגייה" בכבודו ובעצמו: קבלו את עוגיפלצת בפוסט שכולו אום נום נום נום!

"יום עוגייה שמח לי! אום נום נום!"

כסף בחינם!

הירשמו לניוזלטר ותקבלו פוסטים על ימים מיוחדים שמתרחשים בעוד 30 יום, כדי שתוכלו לתכנן את המהלכים השיווקיים שלכם מספיק זמן מראש ולהפוך את הימים המיוחדים לכסף! אם לא תאהבו, יש כפתור הסרה בגוף המייל.

מוזר זה בידול! שתפו עם:

עסקים שרוצים יותר לייקים, תגובות, שיתופים ולידים
אנשי/נשות שיווק, פרסום, מכירות, קידום מכירות, יחסי ציבור, משאבי אנוש

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

חיפוש
עוד ימים מיוחדים בשנה (כסף)

עוד רעיונות מעוררי השראה בבלוג ימים מיוחדים – יוצאים מהשגרה

השימוש באתר מהווה הסכמה מפורשת למדיניות הפרטיות. קראו אותה, היא לא נושכת.